عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) به طور کامل مکانیزه انجام خواهد شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با بهره‌برداری از سه پایانه تمام مکانیزه غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، بیش از ۱۲ میلیون تن به توان دینامیکی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، بهروز آقایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح بخشی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهارداشت: با هدف ارائه خدمات بهینه به صاحبان کالا، هم‌اکنون عملیات اجرایی احداث سه پایانه تمام مکانیزه غلات در این منطقه در حال انجام است که حجم سرمایه‌گذاری تعهد شده، بخش خصوصی در ساخت این پایانه‌ها، بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه، به طور میانگین در چند سال اخیر بیش از ۷۶ درصد واردات غلات کشور از طریق بندر امام‌خمینی(ره) انجام شده است، گفت: بر همین اساس، احداث این پایانه‌ها و افزایش ظرفیت توان دینامیکی این بندر استراتژیک برای تسریع در تخلیه و بارگیری کالا، امری ضروری است.

آقایی با بیان اینکه در بندرامام خمینی(ره) ۹۶ شرکت برای ایجاد زیرساخت‌های لازم بندری و لجستیک، اقدام به سرمایه‌گذاری‌های وسیعی کرده‌اند، افزود: عمده این سرمایه‌گذاری‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند و تعداد دیگری از آنها نیز هم‌اکنون در مرحله عملیات اجرایی هستند که از جمله آنها می‌توان به احداث پایانه‌های مکانیزه غلات اشاره کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: تاکنون در بندرامام خمینی(ره) ۵۷ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری تعهد شده که ارزش روز آنها حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی این حجم از سرمایه‌گذاری را در چرخه اقتصادی کشور و گردش سرمایه بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم کالاهای اساسی وارده به کشور، توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در این منطقه ویژه اقتصادی بندری همواره امری ضروری است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14262کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14262/تخلیه-و-بارگیری-کالای-اساسی-در-بندرا/کپی شد!