تداوم رگبار بهاری و باد شدید موقت در برخی نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعدوبرق احتمالی و وزش باد شدید موقتی در بخش‌هایی از استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و استان‌های غربی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، «فریبا گودرزی» امروز (سه‌شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: امروز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز، رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با تشکیل توده گردوخاک در عراق که از روز گذشته شکل گرفته و نفوذ به استان‌های نوار غربی کشور، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در استان‌های نوار غربی زاگرس، مناطق مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز تا فردا ادامه خواهد داشت.

گودرزی بیان‌داشت: این شرایط در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل به دلیل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک افزایشی خواهد بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز نیمه ابری، در بعد از ظهر ابری گاهی همراه با وزش باد شدید با احتمال رگبار باران و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه‌داد: بیشینه دمای تهران دیروز ۳۶ درجه بود و امروز نیز مثل روز گذشته ۳۶ درجه خواهد بود. اما دمای هوا در خوزستان و در برخی شهرهای آن نظیر بستان، شوش، صفی آباد دزفول، شوشتر، رامهرمز، آبادان، گتوند و امیدیه نیز در شبانه‌روز گذشته بین ۴۷ تا بیش از ۴۹ درجه بوده است.

گودرزی خاطرنشان‌کرد: همچنین از ظهر امروز تا صبح چهارشنبه مناطق فراساحلی استان‌های گیلان و سواحل مازندران و استان گلستان متلاطم و مواج خواهد بود و ارتفاع موج در فراساحل بین یک تا ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود.

https://biknews.ir/14187کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14187/تداوم-رگبار-بهاری-و-باد-شدید-موقت-در-برخ/کپی شد!