سه کشتی گندم در اسکلهٔ غلات بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفتند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: سه فروند کشتی اقیانوس پیما حامل گندم روز جمعه در اسکله غلات بندر امام خمینی پهلو گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی (ره)، امید جهان نژادیان شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هرکدام از این کشتی‌ها حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ گندم هستند.

وی با بیان اینکه عملیات تخلیه گندم با استفاده از دستگاه های مکنده شروع شده است افزود: محموله های گندم بدون توقف و به صورت یکسره به استان های مختلف حمل خواهند شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه تخلیه گندم از کشتی ها حدود چهار روز به طول خواهدانجامید افزود:چندین کشتی حامل گندم در مسیر بندر امام خمینی هستند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۷۰۰هزار تن گندم از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده است افزود:گندم وارداتی توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سفارش و خریداری شده است.

سال گذشته حدود ۲.۹میلیون تن گندم از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده است.

حدود ۸۰درصد حجم کالاهای اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

پارسال حدود ۱۷میلیون تن کالاهای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد که نسبت به سال پیش از آن ۲۱درصد رشد نشان می‌دهد.

خشکسالی ۲ سال اخیر و کاهش تولیدات کشاورزی به خصوص گندم ، میزان واردات کالاهای اساسی را افزایش داده است.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/14159کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14159/سه-کشتی-گندم-در-اسکلهٔ-غلات-بندر-امام-خم/کپی شد!