تداوم شدت گرد وغبار در نیمه غربی کشور تا فردا شب

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: وضعیت شدید خیزش گرد و خاک در همه نیمه غربی کشور تا فردا شب تداوم دارد و فقط بخش‌هایی از شرق کشور از این مساله در امان است.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی (ره)، «صادق ضیاییان» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌و گو با خبرنگاران درباره وضعیت آب و هوا افزود: اگر نقشه کشور را به دو نیم تقسیم کنیم امروز و فردا همه نیمه غربی کشور درگیر شدید پدیده گردوخاک است.

بر اساس اعلام وی، اکنون حتی شهر آستارا در استان گیلان هم درگیر پدیده گرد و خاک شده است.

رییس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: بر اساس گزارش صبح امروز از مناطق درگیر، اکنون در استان‌های اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، اصفهان، بخشی از استان فارس، بوشهر تا استان هرمزگان، یزد ، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد تا استان تهران، همه درگیر خیرش شدید خاک هستند.

وی بیان‌داشت: اکنون فقط استان‌های شرقی با این پدیده درگیر نیستند.

ضیاییان ادامه‌داد: تا آخر وقت امشب درگیری در همه مناطق اعلام شده به شدت ادامه دارد، فردا هم این وضعیت با شدت کمتر تداوم خواهد داشت و امیدواریم روز جمعه این وضعیت کاهش یاید.

وی یادآور شد: در استان تهران از شدت گرد و خاک کاسته نخواهد شد.

این مسوول درباره کانون خیزش گرد و خاک، گفت: منشا اصلی سوریه و عراق است و البته کانون‌های داخلی خیزش هم به آن اضافه می شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی، کانون داخلی خیزش جای مشخصی ندارد اما با توجه به پدیده خشکسالی، همه کشتزارهای دیمی که در آن کاشت انجام نشد و همه تالاب‌ها و مراتع خشک شده جزو کانون‌های داخلی حساب می شود.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/14132کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14132/تداوم-شدت-گرد-وغبار-در-نیمه-غربی-کشور-تا/کپی شد!