روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در اولین شهر لجستیک غلات کشور در حال انجام است

مدیر کل سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان : تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰درصد افزایش داشته است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) عادل دریس درحاشیه بازدید از روند تخلیه و بارگیری مجتمع بندری امام خمینی گفت : در حال حاضر ۹فروند کشتی در حال تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی هستند و بیش از دو میلیون تن کالا از جمله گندم ، جو ، ذرت ، شکر و کنجاله سویا در بندر امام موجود است که با احتساب کشتی هایی که در لنگرگاه هستند مقدار موجودی این کالاها به ۳میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای می رسد.

وی افزود : در سال گذشته بیش از ۱۷میلیون تن کالا اساسی در بندر امام تخلیه و به نقاط مختلف کشور ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش ۲۰ درصدی را نشان میدهد.

علیرضا توکل فرد مدیرکل گمرک بندرامام خمینی با اشاره به فعالیت شبانه روزی گمرک افزود : گمرک بندرامام در طول سال و به ویژه در ایام نوروز به صورت ۲۴ساعته مشغول فعالیت است و اگر در ایام تعطیل به ویژه تعطیلات نوروز صاحبان کالا اقدام به اظهار کالا بکنند ، پرسنل کشیک گمرک آماده ترخیص کالاها می باشند .
شایان ذکر است بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از بندر امام خمینی صورت می‌گیرد .

https://biknews.ir/14031کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14031/روند-تخلیه-و-بارگیری-کالاهای-اساسی-در-ا/کپی شد!