سومین همایش استانی نهاد صلح و سازش ندابخشان عدالت در بندر امام خمینی(ره)برگزار شد + عکس

معاون اجرایی و هماهنگ کننده نهاد صلح و سازش کشور : هدف این نهاد کم کردن پرونده های قضایی با کمک بزرگان طوایف و عشایر است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور عشایر، سادات، معتمدین، ائمه جمعه و مسئولان در سالن آمفی تئاتراداره ارشاد بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.
رحمانی زاده معاونت اجرایی نهاد صلح و سازش خوزستان نیز با اشاره به اهداف نهاد صلح و سازش اظهار کرد: در خصوص صلح و سازش و چرایی این نهاد یکی از اهداف سفیران نهاد صلح و سازش جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی افزود:کاهش پرونده های قضایی یکی دیگر از هدف های این نهاد است که باید کاری کنیم که خود مردم مشکل های خودشان را حل کنند.
رحمان زاده بیان کرد: آزادی زندانیان هدف دیگر نهاد صلح و سازش است که باید نگذاریم خانواده های زندانیان دچار آسیب شوند. برای بهتر پیش بردن اهداف نهاد صلح و سازش سفیران نهاد از بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین با دانش و با تجربه را از میان اقوام انتخاب می کنیم تا سفیران صلح و سازش،شوند.
آزاداندیش معاونت اجرایی و هماهنگ کننده نهاد صلح و سازش کشور اظهار کرد: فرهنگ صلح و سازش از دوران پیشین در بین طایفه و عشایر بوده و هدف ما هم این است که با کمک این بزرگان پرونده های قضایی را کمتر کنیم.
وی افزود:نخستین اقدام و بلندترین گام نهاد پیشگیری است که اگر دو همسایه برای یک اختلاف کوچک مالی درگیر شدند باید آن را حل کنیم که به آسیب های بزرگ تر نرسد.
معاونت اجرایی و هماهنگ کننده کشوری نهاد،ادامه داد:کمبود ها و نیازهای معیشتی مهم ترین هدف دیگر نهاد است،که اگر کارفرمایی حقوق کارگری را نمی دهد یا دیر می دهد که پیش از این که به بحران و آسیب برسد،آن را حل کنیم.
حجت اله خسروی بخشدار بندرامام خمینی(ره) در این همایش اظهار کرد: با وجودی که بیشتر کشورها درگیرجنگ و ناامنی هستند، کشور ما در اوج آرامش است، امروز باید چاره اندیشی کنیم تا این صلح و آرامشی که در جامعه است، پایدار بماند.
وی افزود: گاهی درگیری و ناآرامی دیده می شود که با وجود بزرگان، می شود این اختلاف ها را نیز به صلح و سازشرساند.
حجت الاسلام غبیشاوی امام جمعه آبادان با اشاره به دشواری های جامعه ی امروزی، بیان کرد:هر جامعه ای فراز و نشیب هایی دارد و در آن نقاط مثبت و منفی دیده می شود که باید از نقاط منفی دوری و نقاط مثبت را تقویت کنیم.
امام جمعه آبادان افزود:از زمان شکل گیری جامعه بشری، هرچه از تعالیم دینی دور شویم گرفتار چالش های بیشتری می شویم و هرچه به تعالیم و تربیت دینی نزدیک شویم صفات بهتری می بینیم و به امنیت و رفاهمی رسیم.

https://biknews.ir/13998کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13998/سومین-همایش-استانی-نهاد-صلح-و-سازش-نداب/کپی شد!