بعثت پیامبر اسلام هدیه به همه بشریت است/ عقلانیت و تزکیه دو عنصر مورد تاکید اسلام است

مبعث رسول اکرم را به همه امت بزرگ اسلامی و به ملت عزیز ایران و به همه آزادگان جهان. روز مبعث و شب مبعث، روز و شبی است که بزرگترین هدیه عالم وجود که از آن تعبیر شده است در دعای شب مبعث به تجلی‌الاعظم به نبی مکرم اسلام، برترین بنده خداوند اعطا شد و هدیه داده شد.

رهبر انقلاب، صبح امروز :

مبعث رسول اکرم را به همه امت بزرگ اسلامی و به ملت عزیز ایران و به همه آزادگان جهان. روز مبعث و شب مبعث، روز و شبی است که بزرگترین هدیه عالم وجود که از آن تعبیر شده است در دعای شب مبعث به تجلی‌الاعظم به نبی مکرم اسلام، برترین بنده خداوند اعطا شد و هدیه داده شد. البته بعثت، بعثت نبی مکرم (ص) هدیه‌ی به همه‌ی بشریت هم هست. اگر ما در میان ارزشهای فراوان اسلام، سلسله‌ی ارزش های اسلامی، اگر فقط دو ارزش را در نظر بگیریم یعنی عنصر گسترش عقلانیت و عنصر پرورش اخلاق -که مجموعه‌ی ارزشهای اسلامی خیلی گسترده است- این دو عنصر برجسته از این ارزشهاست اگر همین دو عنصر را در نظر بگیریم که اسلام نسبت به آنها چه تاکیدی کرده تصدیق خواهیم کرد که اسلام عالی ترین هدیه را و وسیله سعادت را به بشریت عطا کرده. این که اسلام به عقلانیت و گسترش عقلانیت دعوت میکند این خیلی چیز مهمی است. در قرآن ده‌ها آیه، ده‌ها مورد شاید نزدیک به صد مورد اگر کسی بشمارد وجود دارد که با تعابیر مختلف با تعبیر تعقلون، با تعبیر تتفکرون، با تعبیر یتدبرون، خدای متعال مخاطبان را و آحاد مردم را ه اندیشه و تفکر و عقل دعوت کردند.

در مورد گسترش مفاهیم اخلاقی و پرورش اخلاقی هم، همین بس که اسلام در صدر اهداف بعثت اخلاق و تزکیه را ذکر کرده. در جای قرآن هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِه وَیُزَکِّیهِمْ اول تزکیه است.

https://biknews.ir/13985کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13985/بعثت-پیامبر-اسلام-هدیه-به-همه-بشریت-است/کپی شد!