پیکر دو شهید گمنام در قلب بندر امام خمینی(ره) آرام گرفت + تصاویر

پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در آیین با شکوهی با حضور آحاد مسئولان و مردم بندر امام‌ خمینی(ره) و استان خوزستان تشییع شد و در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) آرام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در آیین خاکسپاری شهدای گمنام که جمع کثیری از مردم ولایتمدار شهر بندر امام خمینی(ره) حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز، در سخنانی با اشاره به جایگاه و عظمت شهدا، استقامت تا شهادت، رعایت حدود الهی  و حرکت در مدار ولایت را سه عامل مهم پیروزی و شکست ناپذیری ملت مسلمان ایران در مقابل دشمن عنوان کرد و بر پایداری و پیروی از ولایت تأکید کرد.

سردار حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سخنانی در این آیین با اشاره به شأن و عظمت شهدای والا مقام، توکل بر قدرت لایزال الهی و تبعیت از آموزه های مکتب ولایت و اهل بیت را رمز جاودانگی و قدرت شهدا دانست و گفت: با اتکاء به شهدا و الهام از سیره‌ و روش آنان می‌توان بر مشکلات فائق شد.

وی در ادامه گفت: کار بزرگ شهدا مسئولیت همه‌ی ما را دوچندان می کند  و مسئولان نیز در مقابل باید برای کسب رضایت مردم و تأمین معیشت و رفاه آنان تلاش مضاعفی بکنند.

در ادامه این مراسم پیام رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به همین مناسبت قرائت شد. وزیر راه و شهرسازی در فرازی از این این پیام، بیان داشت: جای بسی افتخار و خرسندی‌ است که امروز بندر امام خمینی(ره) میزبان پیکر مطهر و معطر دو شهید گمنام است؛ بندری که خود در هشت‌سال دفاع مقدس، در اوج گمنامی و با ایستادگی در برابر دشمن بعث و ایادی استکبار، به جریان پایدار زندگی در شریان‌های اقتصادی کشور تداوم بخشید و قطعاً شمیم حضور این عزیزان، تجلی پیام شهیدان در دفاع از استقلال و کرامت ایران اسلامی برای نسل‌های آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: اینجانب حضور ابدی این دو گوهر پرفروغ، در آسمان شهرِ سربندر و مجتمع بندری امام خمینی(ره) را مغتنم شمرده، از تمامی مردم عزیز و فهیم، به ویژه همکاران ولایت‌مدار سازمان بنادر و دریانوردی می‌خواهم در پاسداشت و تکریم این دو شهیدگمنام، از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.

علی اکبر صفایی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این آیین با اشاره به تدفین شهدای گمنام در بندر شهید رجایی و تداوم این روند در بندرامام خمینی(ره)، از تدفین شهدای گمنام دیگر در بندرامیرآباد در آینده‌ی نزدیک خبر داد و گفت: میزبانی از شهدای والامقام در بنادر مایه‌ی خیر، برکت و افتخار  برای مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اتمام پروژه‌های ناتمام در بنادر و تسریع در به بهره‌برداری رساندن آنها با هدف افزایش فرصت‌های اشتغال برای جوانان و ایجاد رونق فعالیت‌های اقتصادی را  از اهم سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی  در حال حاضر عنوان کرد.

صفایی همچنین با اشاره به تلاش‌های بی وقفه و شبانه‌روزی دولت خدمتگزار خاطر نشان کرد: اینجانب به عینه شاهد فعالیت‌های خستگی ناپذیر  دولتمردان هستم و بسیار امیدوارم در اثر این مجاهدت‌‌ها شاهد گشایش‌های اقتصادی در آینده نزدیک باشیم و مشکلات معیشتی کشور هر چه زودتر مرتفع شود.

در ادامه‌ی این مراسم پس از نوحه‌سرایی و ذکر مصیبت برای اهل بیت عصمت و طهارت، در فضایی آکنده از معنویت و مودت به شهدا، آداب تدفین شرعی پیکر شهدای گمنام در مزاری که پیش از این برای آنان در سایت اداری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تدارک دیده شده بود، برگزار شد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/13782کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13782/پیکر-دو-شهید-گمنام-در-قلب-بندر-امام-خمی/کپی شد!