هشدار سطح قرمز هواشناسی خوزستان نسبت به بارش بالاتر از ۱۰۰ میلیمتر

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به حجم بالای بارش به میزان بالاتر از ۱۰۰ میلیمتر در مناطق شمالی و ارتفاعات خوزستان از روز شنبه هفته آینده هشدار سطح قرمز صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به حجم بالای بارش به میزان بالاتر از ۱۰۰ میلیمتر در مناطق شمالی و ارتفاعات خوزستان از روز شنبه هفته آینده هشدار سطح قرمز صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بارشی پیرو هشدار سطح نارنجی مورخ ۲۲ آذر، با تقویت سامانه بارشی، حجم بالای بارش همراه با سیلابی شدن مسیل‌های کوهستانی و آبگرفتگی معابر شهری همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف ارتفاعات خوزستان و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

بر اساس این هشدار سطح قرمز ، میزان بارندگی بالاتر از ۱۰۰ میلیمتر در سردشت دزفول ، شیهون، حسینیه، اندیکا، لالی و ارتفاعات شرقی ایذه و دزپارت قابل انتظار است که تا اواسط روز سه‌شنبه هفته آینده ادامه دارد.

اثر مخاطره شامل شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق باد شده، طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای و آبگرفتگی معابر عمومی است.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13693کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13693/هشدار-سطح-قرمز-هواشناسی-خوزستان-نسبت-ب/کپی شد!