واحد امانی شهرداری بندر امام خمینی(ره)  فعال می‌شود/ رویکرد شورای دوره ششم تعدیل نیرو و اخراج نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) گفت: سیاست شواری شهر در بحث کم کردن هزینه‌ها، استفاده از نیروهای شهرداری به صورت بهینه شده و خریدهای نقد با برنامه‌ریزی صحیح است.

اصغر روحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبر بندر امام خمینی(ره)، درباره وضعیت بدهی شهرداران بندر امام خمینی(ره)‌ اظهار داشت: به ترتیب و تقریبی علی گلمرادی شهرداری را با ۶۰ میلیارد، حبیب نصیری فر ۱۱۵ میلیارد، محمد عبیاوی بعد از عزل شدن شهرداری با ۱۶۶ میلیارد تومان بدهی به مرتضی خرمی، تحویل داده است.

وی افزود: در زمان آغار به کار دوره ششم شورای شهر در ۱۵ مرداد ماه سال جاری، به طور تقریبی بدهی شهرداری ۱۲۱ میلیارد تومان اعلام شد.

روحی در ادامه تاکید کرد: برخی از اسناد بدهی‌ها معوق، پانچ‌هایی دارند که باید قبل از پرداخت راستی آزمایی بشوند، در نتیجه احتمال دارد که رقم بدهی‌های شهرداری  کمتر شوند.

وی گفت: بخشی از بدهی‌های شهرداری به صورت اجراییه‌های دادگاه در حال پرداخت است، ولی استراتژی شورای ششم اقناع و توافق با پیمانکارانی است که اجراییه دارند تا بتوان مقداری از بدهی‌ها را کسر کرد.

سامانه شفافیت مالی شهرداری فعال نیست

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بندر امام خمینی(ره) در پاسخ به این سوال که وب‌سایت و سامانه شفافیت مالی شهرداری در چه مرحله ای قرار دارد، بیان کرد: به عقیده بنده هنوز طرح سامانه و وب‌سایت شفافیت مالی در حد یک طرح مطالعاتی است، توضیح‌های بیشتر را شهردار باید ارائه دهند.

وی افزود: در مورد شفافیت مالی طبق وعده‌ای که اعضا دوره ششم شورای اسلامی شهر در انتخابات به مردم دادند، توافق شد هر سه ماه یکبار، بیلان مالی شهرداری اعلام شود.

روحی در ادامه گفت: طبق قانون، بیلان مالی شهرداری می‌بایست هر ۶ ماه یکبار با بنر و یا در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شود.

رویکرد شورای دوره ششم تعدیل نیرو و اخراج نیست

رئیس کمیسیون حقوقی شواری اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) درباره منابع انسانی شهرداری بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین معضل‌ها و چالش‌های شهرداری بندر امام خمینی(ره)، مشکل منابع انسانی است و ماهیانه بالغ بر ۱۲  میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق، هزینه‌های پیمانکاران خدمات شهری، فضای سبز و خرید می‌شود.

وی افزود: شهرداری بندر امام خمینی(ره)‌ در مجموع ۸۰۵ نفر نیرو دارد که از این تعداد ۸۵ نفر رسمی، ۱۴۷ نفر تامین انسانی و سایر نفرات کارکنان قراردادهای حجمی شرکتی فضای سبز و خدمات شهری است که عمده آنها در دوره پنجم شورای شهر به بدنه شهرداری اضافه شده‌اند.

روحی در ادامه درباره اصلاح ساختار بدنه متورم نیروی انسانی شهرداری بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: رویکرد شورای دوره ششم تعدیل نیرو و اخراج نیست، با حضور اعضا شورای شهر، شهردار و معاونان وی تاکنون جلساتی با موضوع اصلاح ساختار نیروی انسانی برگزار و تصمیم‌های خوبی گرفته شده است.

وی افزود: شورای ششم اعتقاد دارد که استفاده بهینه از تخصص و توان نیروها انجام گرفته نشده است و می‌بایست از حداکثر توان این ۸۰۵ نفر نیروی فعال بهره لازم را برد.

روحی تاکید کرد: شورای دوره ششم به هیچ عنوان قصد اضافه کردن نیروی جدید ندارد و مقابل استخدام‌ها تاکنون ایستاده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال نیروهای به کار گرفته شده خارج از شهرداری، بیان کرد: استفاده از نیروهای شهرداری در خارج از مجموعه، برای تعامل با برخی از ادار‌ه‌ها صورت گرفته است و در مواردی نیز برای استقرار و راه‌اندازی اداره‌های تازه تاسیس شده پزشک قانونی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و در آینده بانک خون در بندرامام خمینی(ره) بوده است.

وی افزود: شهرداری برای کم کردن دغدغه‌های مردم نیاز به همکاری با برخی اداره‌ها دارد که هزینه‌های استخدام نیروهای این ادار‌ه‌ها را شوراها و شهرداری‌‌های قبل برعهده گرفته‌ بودند.

روحی در ادامه گفت: رویکرد شورای دوره ششم بازگرداندن نیروهای مامور از اداره‌ها دیگر و یا به حداقل رساندن آنها است و نامه نگاری‌هایی نیز با اداره‌های که نیاز به حضور مامور نیست، انجام شده است.

اصغر روحی در پاسخ به این سوال که چه کمک هایی از سازمان همیاری شهرداری‌ها صورت گرفته است، بیان داشت: سازمان همیاری شهرداری تجهیزات را با هزینه کمتر و تخفیف به شهرداری‌ها می فروشد و در گذشته، شهرداری بندرامام خمینی(ره)‌ با مدیریت نصیری فر چند دستگاه ماشین آلات از جمله مزدا و غیره خریداری و به صورت اقساطی پول آنها را پرداخت می‌کرد.

وی افزود: شورای دوره ششم نیز به شهردار ابلاغ کرده که لیست تجهیزات و وسایل مورد نیاز را براساس اولویت‌ها آماده کنند تا اعضا شورای شهر از سازمان همیاری‌ها برای تامین آنها، پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بندر امام خمینی(ره)‌در پاسخ به این سوال که چه پروژه‌هایی توسط بخش های دولتی و توسعه متوازن اجرا شده است، عنوان کرد: از نگاه مسئولان بالادستی، شهرداری‌های منطقه ما پردرآمد هستند و مسئولان دولتی منابع بودجه‌ای را به سمت شهرداری‌های کم درآمد سوق می‌دهد ولی این نوع نگاه از نظر ما قابل پذیرش نیست.

وی افزود: جلسات با مسئولان استانی به دلیل عدم جمع‌بندی روی طرح‌ها برگزار نشده و لکن حتما این امر محقق و پیگیری‌های لازم نیز انجام می‌شود.

پیمانکاران غیرضروری شهرداری حذف می‌شوند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بندر امام خمینی(ره) در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای کم کردن هزینه‌های شهرداری دارید، اظهار داشت: اقدام‌های خوبی برای کم کردن هزینه‌ها از قبیل حذف پیمانکاران غیرضروری و فعال کردن واحد امانی شهرداری انجام شده است.

وی افزود: پروژه لوله‌گذاری منازل ۶۴ واحدی است با برآورد اولیه ۲۰۰ میلیون و با استفاده از ظرفیت نیروهای شهرداری در دو روز با هزینه بسیار کمتر، اجرا شد.

روحی تاکید کرد : سیاست شواری شهر در بحث کم کردن هزینه‌ها، استفاده از نیروهای شهرداری به صورت بهینه شده و خریدهای نقد با برنامه‌ریزی صحیح است.

وی گفت : اصلاح قرارداد پیمانکاری فضای سبز و خدمات شهری توسط عمار آلبوغبیش مسئول کمیسیون خدمات شهری در حال پیگیری است که با اصلاح این قراردادها، سه ناحیه خدمات شهری به یک ناحیه و دو ناحیه فضای سبز به یک ناحیه کم می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) درباره استفاده از کارشناسان مالی عنوان کرد: در گذشته از کارشناسان مالی خبره برای آموزش نیروهای شهرداری استفاده شده است و نظر این کمیسیون ، استفاده از کارشناسان مالی خبره در قالب مشاور و پروژه‌ای است.

وی افزود: با توجه به اوضاع نامنظم مالی شهرداری و هماهنگی‌های لازم با معاونت اداری مالی شهرداری، بستر لازم برای استفاده از کارشناسان مالی در حال انجام است.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13299کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13299/واحد-امانی-شهرداری-بندر-امام-خمینیره/کپی شد!