نگران آب‌گرفتگی اهواز، ماهشهر، بندر امام (ره)، آبادان و خرمشهر هستم

عضو هیئت رئیسه مجلس: هشت ماه است می‌دَوَم که قرارداد ۱۷۵۰ میلیاردی بین وزارت نیرو، قرارگاه خاتم و سازمان برنامه و بودجه منعقد شود اما هنوز برای حل مشکلات فاضلاب و آب‌گرفتگی استان کاری انجام نشده است.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از آخرین خبر، مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم استان خوزستان به دلیل جنگ تحمیلی، کانون توجه ملت ایران بودند. در ۴۰ روز اول جنگ، اقوام لر، عرب و عشایر از خوزستان دفاع کردند اما پس از آن، همه ملت ایران در خوزستان حضور یافتند و خون آنها در خوزستان ریخته شد. خوزستان تابلوی رنگارنگی از خون شهدا و جانبازان از کل ایران است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل کم‌آبی در خوزستان و بسیاری از استان‌ها به دلیل نگاه بخشی دولتمردان به وجود آمده است، گفت: در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب کرمان، چهارمحال و بختیاری مشکل کم‌آبی وجود دارد، که به معیشت دامداران و کشاورزان لطمه وارد کرده است.
مردم به عدالت دولت رئیسی دل بسته‌اند
وی اظهار داشت: این دولت با نگاه لیبرال و بخشی‌نگرانه، مردم را نگران کرده و موجب آشوب در کشور شده اما انتظار ما از دولت منتخب و آقای رئیسی که مردم به عدالت وی امید بسته‌اند، این است که از نگاه بخشی فاصله بگیرند. راهکارهای کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت حل مشکل آب مشخص است.

قالیباف فراتر از یک رئیس قوه برای حل مشکلات مردم خوزستان تلاش کرد
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات رئیس مجلس برای حل مشکل آب در خوزستان گفت: انصافاً قالیباف فراتر از یک رئیس قوه حتی با معاون وزیر نیز برای حل مشکل خوزستان تماس گرفت.
یوسفی ادامه داد: در کوتاه‌مدت باید آزادسازی آب از سدها ادامه پیدا کند. علاوه بر این، خسارت کشاورزان و دامدارانی که معیشت آنها به خطر افتاده، جبران شود.
وی تأکید کرد: پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب زمان‌بر هستند. از یک سال گذشته تذکراتی را در حوزه آب و برق به استان خوزستان دادیم اما دولت توجه نکرد و وزارت نیرو مقصر بود اما اعتبارات این وزارتخانه برای حل مشکلات آب شرب هم تامین نشد. بنده امسال عضو کمیسیون تلفیق بودم و پیشنهادی دادم مبنی بر اینکه ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به تأمین آب شرب در روستاها و شهرهایی که دارای تنش آبی هستند، اختصاص یابد، این پیشنهاد تصویب شد اما تا امروز این اعتبار اختصاص نیافته است.

اعتبار ۱۱ هزار میلیاردی وزارت نیرو برای تامین آب شرب شهری و روستا تامین نشده است
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید از اقدامات شعاری و هیجانی فاصله گرفت، گفت: در جلسه‌ای با حضور وزرای نیرو، اقتصاد و رئیس خزانه‌داری کل کشور، این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم. متأسفانه نوبخت و روحانی اهمیتی به موضوعات اساسی مردم در این هشت سال قائل نشدند و هنوز حتی یک ریال از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای تأمین آب شرب در اختیار وزارت نیرو قرار نگرفته است بنابراین نمی‌توان از وزارت نیرو نیز انتظاری داشت.

یوسفی ادامه داد: از سوی دیگر، پروژه‌های چند هزار میلیاردی انتقال آب تأمین اعتبار شده است. این همه برای مذاکرات هزینه کردند اما آبی برای مردم گرم نشد به جای آن بهتر بود برای تأمین آب مردم سرمایه‌گذاری می‌کردند.

دولت علاقه‌مند به ایجاد تنش در کشور است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد این دولت علاقه‌مند به ایجاد تنش در کشور است، گفت: نیروهای عملیاتی شرکت نفت که در دمای ۶۰ درجه در عسلویه و بوشهر روی دکل‌های حفاری کار می‌کنند، پرستارانی که در بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند، خلبان‌هایی که جان خود را به خطر می‌اندازند و در شرایط تحریم اجازه نمی‌دهند پروازها کنسل شود، تکنیسین‌هایی که با دست خالی در ۴۰ سال تحریم این هواپیماها را سرپا نگه داشته و ملوانی که تحریم‌ها را دور زده و نفت را به فروش می‌رساند، همه اینها روی هم رفته ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر هستند. همه ملت ایران راضی هستند که به آنها حقوق‌های خوبی پرداخت شود زیرا این افراد از جان خود گذشتند.

وی با اشاره به لغو قانون مربوط به افزایش حقوق‌ها از سوی برخی نمایندگان مجلس گفت: ما هم معتقد هستیم که نباید حقوق مدیران نجومی‌بگیر در ستاد و وزارتخانه‌ها افزایش یابد و اما نباید عجولانه و خلق‌الساعه به موضوعات نگاه کرد؛ باید این قانون اجرایی می‌شد و بین افرادی که کارهای عملیاتی و افرادی که کارهای ستادی دارند، تفکیک قائل می‌شدیم. متأسفانه با تصمیم عجولانه برخی همکاران در مجلس، کل قانون لغو شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه امروز افرادی که در ستاد حضور دارند، نیروهای عملیاتی را جلو انداخته‌اند و ناآرامی‌هایی را در مناطق نفت‌خیز ایجاد کرده‌اند؛ آنها به دنبال افزایش حقوق خود هستند و دلشان به حال نیروهای عملیاتی که در شرایط سخت کار می‌کنند، نسوخته است.

در شرایط هیجانی، مشکل مردم حل نمی‌شود
یوسفی اظهار داشت: مردم منتظر اقدامات کوتاه‌مدت، بلندمدت و عملی دولت هستند. در شرایط هیجانی، مشکل مردم حل نمی‌شود.
وی ادامه داد: من نگران آب‌گرفتگی اهواز، ماهشهر، بندر امام (ره)، آبادان و خرمشهر هستم. هشت ماه است می‌دَوَم که قرارداد ۱۷۵۰ میلیاردی بین وزارت نیرو، قرارگاه خاتم و سازمان برنامه و بودجه منعقد شود اما هنوز برای حل مشکلات فاضلاب و آب‌گرفتگی استان کاری انجام نشده است.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: چندین ماه است که کارمندان آب و فاضلاب اهواز، نیروهای شرکتی، آبدارها و نیروهای آب و فاضلاب روستایی، حقوق و دستمزدی دریافت نکرده‌اند؛ این افراد با چه انگیزه‌ای کار کنند؟ وعده وعید به درد نمی‌خورد، باید اقدام عملی انجام شود.
یوسفی تأکید کرد: بهتر است برای حل مشکل آب و فاضلاب اهواز پیش از پاییز فکری کنیم تا بیش از این به معیشت مردم خسارت وارد نشود. اشک تمساح ریختن به درد مردم نمی‌خورد.
وی با تأکید بر لزوم تجدیدنظر در پروژه‌های انتقال آب گفت: چرا عده‌ای تلاش دارند تا مردم را همواره در نگرانی نگه دارند؟ مسئولان اجرایی با ناکارآمدی خود موجب نگرانی مردم شده‌اند. هنوز غرامت سیل ۹۸ به کشاورزان پرداخت نشده، دام و محصول همان کشاورز در خشکسالی از بین رفت.

https://biknews.ir/13160کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13160/نگران-آب‌گرفتگی-اهواز،-ماهشهر،-بندر-ا/کپی شد!