انبارهای مکانیزه کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: چهار باب انبار مکانیزه نگهداری کالاهای اساسی به مساحت ٢٨ هزار و ٢٠٠ متر مربع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، صبح‌ روز پنج شنبه ۲۴ تیرماه در آیینی به صورت ویدئو کنفرانسی و با فرمان رئیس جمهور، بهره‌برداری از چهار باب انبار نگهداری کالاهای اساسی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و الحاق یک فروند کشتی لایروب مخزان‌دار از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد.

بیشتر بخوانید:

لایروب مکران۲ به ناوگان دریایی بندر امام خمینی(ره) پیوست

بیست و پنج سالگی تأسیس نخستین هاب پتروشیمی کشور در بندر امام خمینی (ره) گرامی باد

تخلیه و بارگیری ۱۱ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی(ره)

عادل دریس در گفت‌وگو با خبرنگار خبر بندر امام خمینی(ره) با اشاره به اتمام و تکمیل احداث  مجموعه چهار باب انبار مکانیزه و سرپوشیده با کاربری نگهداری و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی اظهار داشت: با مشارکت بخش خصوصی توانمند در توسعه روساخت‌‌های بندری، به منظور ایجاد و رونق بیشتر فعالیت‌های بازرگانی در حوزه زنجیره تأمین کالا، چهار باب انبار سرپوشیده و مجهز به ارزش ٢۶۵ میلیارد ریال احداث شده و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این چهار باب  انبار که از جنس سازه‌های دیوار بتنی و سقف فلزی است، ظرفیت ذخیره‌سازی و نگهداری ۶٧۶ هزار و  ٧٠٠ تن انواع کالاهای اساسی را دارد که با بهره‌گیری از آنان فرآیند تخلیه این نوع از کالا از کشتی سرعت یافته و زمینه مساعد نگهداری کالاهای اساسی در شرایط ایمن و مطلوب و کاهش میزان اتلاف آن بیش از پیش فراهم می‌شود.

یادآور می‌شود بندرامام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور با ظرفیت ۵۵ میلیون تن در سال نقش مهمی در زنجیره تامین کالا اجرا می‌کند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/13100کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13100/انبارهای-مکانیزه-کالای-اساسی-در-بندر-ا/کپی شد!