نقش حمایتی ماهشهر در مقابله با سیل خوزستان بی‌ نظیر بود

استاندار خوزستان گفت: شهرستان بندرماهشهر و مجتمع‌های پتروشیمی منطقه در مقابله با سیل خوزستان نقش بی‌بدیلی اجرا کرد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، غلامرضا شریعتی صبح امروز در همایش روز کارگر در پتروشیمی امیرکبیر اظهار داشت: در سیل اخیر خوزستان آنچه بیش از همه چیز نمود داشت ظهور سرمایه‌های اجتماعی و مردمی بود که بعد از دوران ۸ سال دفاع مقدس نظیر نداشت. با وجود تمام خسارت‌هایی که این سیل به زیرساخت‌ها و مردم وارد کرد، نمود این سرمایه اجتماعی که به صورت یکپارچه به کمک دولت و مردم آمد بسیار مهم و چشمگیر بود.

وی افزود: بعد از دوران دفاع مقدس این چنین ورود سرمایه‌های اجتماعی و همدلی و یکپارچگی مردم نظیر نداشت و این موضوع یکی از نکات مثبت سیل اخیر بود. در این میان نقش حمایتی شهرستان بندرماهشهر و صنایع پتروشیمی این منطقه در کمک به حادثه سیل و مقابله با این پدیده طبیعی بی‌بدیل و بسیار تاثیرگذار بود.

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه در حوادث مشابه در کشور آمریکا شاهد تلفات جانی قابل توجه بوده‌ایم، گفت: با وجود آنکه حجم ورود آب و سیلاب در استان چندین برابر اوکلاهاما و دیگر نقاط آمریکا بود اما در خوزستان حتی یک نفر نیز تلفات جانی وجود نداشت. نقش کارگران به ویژه در رونق تولید بسیار مهم و اثرگذار است و این مسئله بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی گفت: دولت وظیفه خود می‌داند تمام تلاش خود را برای حل مشکلات صنفی و معیشتی کارگران به کار ببرد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نکند. فعالیت چشمگیر پتروشیمی امیرکبیر در مدت اندک تغییر مدیریتی حاصل تلاش‌های جهادی کارگران این شرکت و حضور مدیرعامل جدید آن می باشد که بسیار قابل تقدیر است و برای این مجموعه صنعتی آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13073کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13073/نقش-حمایتی-ماهشهر-در-مقابله-با-سیل-خوزس/کپی شد!