درگاه فیشینگ جعلی به نام سامانه ثنا و خالی کردن حساب در یک چشم به هم زدن

 ترفند پرداخت ۲هزارتومان برای دیدن شکایت در سامانه ثنا باعث به سرقت رفتن اطلاعات کاربران و خالی شدن حساب آنها شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) کلاهبرداران مجازی اخیرا با ارسال پیامک‌هایی با مضمون مشاهده شکایات ثبت شده در سامانه الکترونیک قضایی ثنا و پس از آن ارسال یک لینک اقدام به سرقت اطلاعات کاربران و خالی کردن حساب های بانکی آنها کردند .

نمونه پیامک جعلی ابلاغ الکترونـیک قضایی👇
حساب کاربری شما در سامانه ابلاغیه الکترنیک ثنا در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ثبت شد.

شکوائیه علیه شما با کد رهگیری: به مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان یافته ارسال شد.جزئیات بیشترشکایت در سامانه ابلاغ ثنا ورود حساب کاربری با لینک زیر…

به گفته مسئولان قوه قضائیه ابلاغ های الکترونیکی فاقد لینک می‌باشند .
کاربران با دریافت پیامک وارد لینک ارسال شده میشوند و بعد از پرداخت ۲هزار تومان در دام کلاهبرداران می افتد .
در مصاحبه های مختلفی که با فرماندهان پلیس فتای استان ها انجام گردیده آمده است : این لینک، درگاه فیشینگ است و اطلاعات حساب شخص کاربر توسط کلاهبرداران به سرقت می رود و منجربه خالی کردن حساب بانکی مالباختگان می‌شود.
پلیس فتا ضمن تاکید به حفظ هوشیاری در مورد، از شهروندان خواست برای انجام امور اینترنتی حتما دقت لازم را داشته باشند تا منجربه سوء استفاده کلاهبرداران این حوزه نشوند.
همچنین ضمن تاکید بر پرهیز از باز کردن لینک‌های مشکوک، اظهار داشته اند : برای جلوگیری از سرقت و کلاهبرداری سایبری، باید از موثق بودن پیام شکایت قضایی ثنا،  اطمینان داشت لذا لازم است شهروندان به محض دریافت چنین پیامی به سایت قوه قضاییه و دادگستری استان و یا شهرستانِ مربوطه مراجعه و از وارد شدن درگاه فیشینگ، خودداری کنند.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13072کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13072/درگاه-فیشینگ-جعلی-به-نام-سامانه-ثنا-و-خا/کپی شد!