دپوی پنج میلیون تن نهاده در بندر امام خمینی/حمل‌ونقل نهاده‌های دامی سرعت می‌گیرد

نائب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه پنج میلیون تن نهاده در بندر امام خمینی(ره) دپو شده، گفت: تسریع در سیستم حمل‌ونقل و برخورد با رانت و ترک فعل در زمینه کمبود نهاده‌های دامی و کشاورزی در دستور کار است.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، محمد جواد عسکری نائب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در تولید پروتئین سفید و قرمز دچار مشکل شده ایم، اظهار کرد: دهم خرداد ماه در سفری که به بندر امام خمینی(ره) داشتم، اولین مشکلی که پس از جلسه و بررسی به آن رسیدیم موضوع حمل و نقل بود.

وی افزود: تقریبا همه فضاها را محیا کردیم راه و شهرسازی و استانداران را پای کار آوردیم، در حال حاضر ۵ میلیون تن نهاده در بندر امام خمینی(ره) دپو شده است که یک میلیون و پانصد هزار تن مربوط به دولت و مابقی بخش خصوصی است.

عسکری عنوان کرد: فضایی ایجاد کردیم که نهاده‌های بخش خصوصی و دولتی در حمل تسریع شود؛ سیستم ریلی را فعال کردیم تا از این بخش از حمل و نقل هم بهره ببریم.

وی با بیان اینکه مشکلات دیگر در بحث نهاده‌ها مربوط به رانت و فساد است، گفت: به دستگاه‌های متولی اعلام کردیم که در اسرع وقت این مسئله را پیگیری نمایند؛ کمیسیون کشاورزی با جدیت موضوع نهاده های دامی و کشاورزی را دنبال می کند، هر جایی مشکل دیدیم و یا ترک فعل صورت گرفته بود به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم.

نائب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: تولید کنندگان گوشت سفید و قرمز اگر مشکلی می‌بینند به کمیسیون کشاورزی اعلام نمایند و یا راهی برای سهل الوصول کردن رسیدن نهاده‌ها دارند اعلام نمایند.

وی گفت: در ده روز آینده مجددا موضوع را با بازدید پیگیری می کنیم؛ الحمدلله میزان کامیونی که به منطقه اعزام شده است خیلی خوب است؛ صورت جلسه ما سه هزار کامیون در روز را مد نظر گرفته بود که اکنون به دو هزار و سیصد کامیون در روز رسیده است حدود ۷۰۰ کامیون باید ظرف امروز و فردا اعزام شود تا این مشکل برطرف شود.

https://biknews.ir/13057کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13057/دپوی-پنج-میلیون-تن-نهاده-در-بندر-امام-حم/کپی شد!