طرح شهرسازی بندر امام خمینی در کمیسیون ماده پنج نهایی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: بخش‌های باقی مانده از طرح شهرسازی مناطق بندر امام خمینی (ره) در کمیسیون ماده پنج مستقر در استانداری نهایی و به تصویب رسید.

به گزارش خبر بندرامام خمینی (ره) به نقل از ایرنا، فاضل عبیات اظهار داشت: در ادامه روند بازسازی و نوسازی مناطق ناکارآمد شهر بندر امام خمینی (ره)، مناطقی که نیازمند ساماندهی و نوسازی بودند مورد بررسی کارشناسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در قالب طرح شهرسازی بندر امام خمینی(ره)، محلات شهرک شهید صباغان، نیزارها و جرف الملح در نشست کمیسیون ماده پنج اسفند سال ۱۳۹۹ به تصویب رسیده بود ادامه داد: امروز نیز دیگر مناطق مربوط به این شهر که در قالب طرح شهرسازی مورد توجه قرار گرفتند بررسی و به تصویب رسیدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: طرح شهرسازی بندر امام خمینی (ره) ۹ محله با بیش از چهار هزار خانوار را در این شهر زیرپوشش قرار می‌دهد.

عبیات، با اشاره به مطالعه انجام شده برای تهیه طرح شهرسازی بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: در قالب این طرح، مسایل شهرسازی با محوریت بازآفرینی شهری مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند.

وی شرایط فعلی محلات هدف را کاملا مغایر با اصول شهرسازی و طرح تفصیلی شهر بندر امام خمینی (ره) بیان کرد و گفت: در مطالعات صورت گرفته، تلاش شده که به واسطه طرح شهرسازی ساماندهی این مناطق در دستور کار قرار گرفته، به گونه‌ای که تمام سرانه‌های خدمات شهری و زیرساختی در محلات هدف رعایت شود.

عبیات با بیان اینکه در این محلات واحدهای مسکونی بیشتر کوچک و با متراژ کم، و دارای معابر نامناسب و کم عرض هستند ادامه‌ داد: در بیشتر این خانه‌ها، چندین خانواده زندگی می‌کنند ، بر این اساس بخشی از احداث و ساماندهی منازل مورد نیاز در محلات موجود انجام می شود و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان، زمین مورد نیاز برای سرریز دیگر منازل تامین شده و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه در هفت نقطه از شهر بندر امام خمینی (ره) زمین برای احداث سرریز منازل محلات مورد هدف تامین شده است گفت: چنانچه در مناطق یا بافت ناکارآمد این شهر، زمین مورد نیاز ویژه بقیه خانوارها وجود نداشته باشد در مجموع ۱۲۰ هکتار (در هفت نقطه) زمین تامین شده است.

عبیات افزود: در مورد این زمین‌ها، طراحی‌های شهرسازی مورد توجه قرار گرفته تا اقدامات مربوط به نوسازی و بازسازی مناطق بندر امام خمینی (ره) با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مجموع باید حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این شهر ساماندهی شود گفت: ساماندهی معابر و زیرساخت‌های شهری بر اساس برنامه زمانبندی شده در حال انجام است.

بر اساس این گزارش ، در جریان بارش‌ شدید آذر سال ۱۳۹۹ شهرهای اهواز، کارون، بندر امام خمینی (ره) و شهید چمران شهرستان ماهشهر دچار آب‌گرفتگی شدند.

در شهر بندر امام خمینی (ره) به مدت پنج روز معابر و بخش زیادی از منازل مردم دچار آب‌گرفتگی بود.

در تاریخ هشتم فروردین امسال مصوبه هیات وزیران مبنی بر پیش بینی منابع و اعتبارات لازم برای انجام عملیات نوسازی و بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آب‌گرفتگی در مناطق بافت غیررسمی و نابسامان شهر بندر امام خمینی (ره) ابلاغ شد.

بر اساس این مصوبه، مبلغ هفت هزار ۲۴۲ میلیارد ۸۰۰ میلیون ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آبگرفتگی در مناطق بافت غیررسمی و نابسامان بندر امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است که باید در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات هزینه شود .

انتهای پیام/

https://biknews.ir/12980کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12980/طرح-شهرسازی-بندر-امام-خمینی-در-کمیسیون/کپی شد!