استاندار خوزستان: مشکلات اقتصادی نباید مردم را از حقشان غافل کند

استاندار خوزستان گفت: جنگ، ترور و تحریم و اکنون مشکلات اقتصادی تاکنون نتوانسته مردم را از حقشان که همان رای دادن است غافل کند.

به گزارش خبر بندرامام خمینی (ره) به نقل از تسنیم ، ‌قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: همه مقدمات لازم جهت برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر در استان خوزستان فرآهم شده است و هیچ مسئله‌ای درروند برگزاری انتخابات اخلال نخواهد داشت.

وی افزود: امسال به دلیل شرایط کرونا و تصمیم وزارت کشور مبنی بر افزایش شعب اخذ رای، نسبت به انتخابات سال ۹۸ ما شاهد افزایش ۳۰ درصدی شعب اخذ رای در استان به تعداد ۴ هزار و ۱۸۳ شعبه هستیم که همه در جهت رفاه حال مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تعداد واجدین رای دادن و افراد بالای ۱۸ سال در استان خوزستان حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که این تعداد حدود یک میلیون و ۸۹۰ هزار نفر خانم و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مرد هستند که حدود ۹۷ هزار نفر آنان رای اولی هستند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: برگزاری انتخابات در هیچ برهه‌ای از تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل بردار نبوده است و ما شاهد بودیم که با وجود تهدیدات سنگین دشمنان، زیر باران موشک و حملات رژیم بعث عراق، در تهدیدات تروریستی، در فشار سنگین تحریم و جنگ اقتصادی و اکنون هم بیماری کرونا و مسائل اقتصادی، انتخابات به قوت خود برقرار است.

وی در ادامه با اشاره به رای دادن جزو حقوق لاینفک مردم است بیان داشت: رای آزادانه، جزو حق مسلم غیر قابل انکار مردم در هر جامعه مستقل است که هرکسی و هرجریانی که آنان را از رسیدن به این حق آنان منع کند، هیچ هدفی جزو نیت شوم ندارد.

استاندار خوزستان گفت: انتخابات هر دوره شور و شوق جوانان به خصوص رای اولی‌ها تنور انتخابات را داغ نگهداشته است که این نتیجه تبلیغات مثبت، نهادینه شدن مسئله حقوق شهروندی و مشارکت در انتخابات است که نسل جوان انقلاب، به خوبی اهمیت مشارکت در انتخابات را درک کرده است.

وی در خصوص، تمهیدات بهداشتی اندیشه شده برای انتخابات گفت: جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری سالم انتخابات، تمهیدات لازمی وجود دارد از جمله اینکه تعداد شعب اخذ رای افزایش یافته‌اند و در کلیه شعب، بازرس سلامت نیز در کنار عوامل اجرایی و نظارتی حضور دارد تا بر فرآیند رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت کند و همچنین افزایش ساعات اخذ رای خط کشی و علامت گذاری مسیرهای ورود و خروج برای رعایت فواصل بهداشتی از جمله این موارد است.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/12916کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12916/استاندار-خوزستان-مشکلات-اقتصادی-نبای/کپی شد!