فرید قنواتی: به دنبال تشکیل شورایی برای شهر و در خدمت مردم هستم + فیلم

فرید قنواتی نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) در ویژه برنامه تبلیغاتی "فانوس انتخاب" گفت: با توجه به اینکه شورا در دوره‌های مختلف، شورایی برای ارگان و در برخی موارد برای شخص بوده، در این راستا تصمیم گرفتم که به دنبال تشکیل شورایی برای شهر و در خدمت مردم، هستم.

گروه سیاسی خبر بندر امام خمینی(ره)، با هدف انتخابی آگاهانه برای تشکیل شورای قوی و آشنایی با اهداف، سوابق، دیدگاه‌ها و برنامه‌های نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره)، ویژه برنامه تبلیغاتی “فانوس انتخاب ” در خبر بندر امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد و از کاندیداهای انتخاباتی برای شرکت در این برنامه از طریق شبکه‌های اجتماعی خبری، دعوت شد.

فرید قنواتی نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) در ویژه برنامه تبلیغاتی “فانوس انتخاب” حضور یافت و اهداف، سوابق، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را بیان کرد.

سوال: خودتان را معرفی بفرمایید؟

بنده فرید قنواتی، متولد اسفند ماه ۱۳۶۳ در بندرامام خمینی(ره) هستم. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در مدارس حاشیه شهر به اتمام رساندم. پس از اخذ مدرک کارشناسی مهندسی الکترونیک، استخدام آموزش و پرورش شدم. پس از آن ادامه تحصیل دادم و بنا به علاقه زیاد به حوزه‌های اجتماعی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی خود را در رشته جامعه شناسی به پایان رساندم. در حال حاضر مدیر دانشگاه علمی کاربردی بندرامام خمینی(ره)، مدیر دبیرستان، استاد دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام نور استان خوزستان را بر عهده دارم. علاوه بر این در بخش ورزشی، داور با درجه ملی فوتبال ساحلی کشور هستم که به مدت ۷ سال در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور، قضاوت داوری را بر عهده دارم.

سوال: انگیزه شما از ورود به عرصه انتخابات شورای شهر چیست؟

بنده به عنوان فرزند شهر بندرامام خمینی(ره)، خود را مدیون این شهر مظلوم می‌دانم و همواره در این اندیشه بودم که برای آبادی این شهر گام بردارم. حوزه شغلی بنده در بخش آموزش، دانشگاه و ورزش سبب شده همواره در بطن جامعه باشم. با مشکلات، چالش‌ها و فرصت‌های شهر آشنا هستم و با توجه به اینکه شورا در دوره‌های مختلف، شورایی برای ارگان و در برخی موارد برای شخص بوده، در این راستا تصمیم گرفتم که به دنبال تشکیل شورایی برای شهر و در خدمت مردم تشکیل هستم.

سوال: به چه میزان از مشکلات بندر امام خمینی(ره) آگاهی دارید و راه‌حل شما برای حل مشکلات شهری چیست؟

با توجه به اینکه بنده متولد شهر بندر امام خمینی(ره) هستم و در تمامی سال‌های عمر خود در این شهر سکونت داشته‌ام به تمامی مشکلات شهری در حوزه‌های خدمات شهری، فضای سبز، فرهنگی و اجتماعی، ورزشی و موانع عدم توسعه شهر آگاهی دارد. و به اختصار برخی مشکلات این شهر عبارتند از:

۱-عدم وجود برنامه محور بودن توسعه شهری.

۲-تبعیض در خصوص دادن امکانات شهری، خدمات شهری، فضای سبز و… به محله‌های مختلف.

۳-عدم وجود برنامه عملیاتی برای دفع آب‌های سطحی که همواره مشکلات بزرگی برای شهروندان ایجاد کرده است.

۴-عدم انضباط مالی در بدنه شهرداری و وجود بدهی‌های سنگین به علت سوء مدیریت در شوراهای قبل.

۵-عدم انسجام و همدلی بین اعضاء شورا شهر.

۶-عدم نظارت کافی در خصوص برنامه ریزی و اجرای نهضت آسفالت.

۷-عدم برنامه مدون جهت بهره‌وری نیروی انسانی در بدنه شهرداری

سوال: یکی از انتقادهایی که مردم نسبت به عملکرد شوراها دارند عدم شفافیت مصوبه‌ها، و تصمیم گیری است. شما در این خصوص چه برنامه ای را دنبال می‌کنید؟

مطابق قانون شهرداری ها می‌بایست هر شش ماه یکبار بیلان مالی خود رو به صورت روشن و به روش‌های مختلف در اختیار عموم قرار دهند تا این شفافیت مالی سبب بروز ابهامات نشود. قطعا در این راستا شورا به روش‌های مختلف، مانند نشست خبری، تهیه بروشور و جلسات علنی این شفافیت را در سرلوحه کار قرار خواهد داد.

سوال: به چه میزان با وظایف شورای شهر آشنایی دارید و مهم‌ترین وظیفه شورا را چه می‌دانید؟

با توجه به اینکه بنده در سال ۸۶ به پیشنهاد بخشدار وقت به مدت ۱۸ ماه مامور به خدمت در بخشداری بندرامام خمینی(ره) بودم، با تمام وظایف و اختیارات شوراها، آشنایی کامل دارم. از اینرو شورا پس از انتخاب شهردار، متعهد، متخصص و دارای ویژگی های کارگروهی، مشورت پذیری و ارائه برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت، وظیفه نظارت بر عملکرد شهردار و بدنه شهرداری بدون هرگونه دخالت را دارد. همچنین در راستای بهبود کیفیت رفاه شهروندان باستی تعامل ویژه و برنامه مدون با سایر ارگان‌های خدمات‌رسان در شهر با بخش دولتی و عمومی، داشته باشد.

سوال:برنامه پیشنهادی شما برای حل مشکل حاشیه نشینی در بندر امام خمینی(ره) چیست؟

نخست باید عرض کنم بایستی وضعیت موجود پس از شناسایی به وضعیت پایدار جهت عدم گسترش این وضعیت تبدیل شود سپس باید با هماهگی و پیگیری از استانداری، برنامه های حاکمیتی برای انتقال ساکنان به محل های مناسب گام برداشت.

سوال: موضع شما در مورد مسأله شهرستان شدن و حریم و محدوده بندر امام خمینی(ره) چیست؟

بندرامام خمینی(ره) در چند دهه اخیر با وجود شاخص های ارتقاء به شهرستان، متاسفانه با بی مهری و برخی موارد با منفی نگری و عدم صداقت ها به این حق قانونی خود نرسیده است. در بحث محدوه باید عرض کنم دیدگاه بنده همان دیدگاه قانون محور است. بنده قانون را فصل الخطاب دانسته و مطابق قانون و مصوبات سنوات گذشته حریم شهر بندرامام خمینی(ره) و شهرهای مجاور توسط وزارت محترم کشور تعیین شده است. بنده اگر خداوند توفیق دهد و به عنوان خادم مردم شریف بندرامام خمینی(ره) به شورا راه پیدا کنم در خصوص حریم و محدوده با هیچ کس در هیچ جایگاهی وارد معامله سیاسی نخواهم شد و از قانون مصوبه وزارت کشور در خصوص حریم و محدوده که فصل الخطاب است دفاع خواهم کرد. در این بحث برای وارد معامله با آینده بندرامام خمینی(ه) نخواهیم شد و تا رسیدن به حق تضییع شده این شهر مظلوم با جان و دل و خارج از بازی های سیاسی، دفاع خواهم کرد.

در پایان لازم است ذکر کنم یکی از مواردی که در برنامه های ما پس از ورود به شورا در نظر گرفته شده، ایجاد پارک ویژه بانوان با امکانات ویژه و به صورت محصور خواهد بود که مطالعات و محل آن نیز تعیین شده است.

در ادامه فیلم گفت‌وگو انتخاباتی فرید قنواتی در ویژه برنامه تبلیغاتی “فانوس انتخاب” خبر بندر امام خمینی(ره) را مشاهده بفرمایید:

انتهای پیام/
https://biknews.ir/12878کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12878/فرید-قنواتی-به-دنبال-تشکیل-شورایی-برای/کپی شد!