مطالعات طرح جمع آوری آب‌های سطحی در ۴۴ شهر خوزستان باید انجام شود

سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوزستان گفت: مطالعات طرح دفع آب‌های سطحی برای ۴۴ شهر استان دارای بالاترین اولویت در این حوزه باید تا پایان خرداد ماه امسال انجام شوند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا ، شهاب صدیقی شنبه در نشست قرارگاه های سه گانه خوزستان در سرسرای اداره کل مدیریت بحران استان بیان کرد: از این تعداد شهر تنها ۱۵ شهر مطالعات خود را انجام داده اند که جای تاسف است، باید برای ارائه مطالعات در سطح ملی و اختصاص اعتبار به استان در این بخش مطالعات هر چه زودتر انجام شود.

وی گفت: پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال جاری برای کل کشور در بحث دفع آب های سطحی به عنوان ۵۰ درصد تامین اعتبار  برای دفع آب های سطحی در نظر گرفته شده است که باید تلاش شود خوزستان بیشترین میزان اعتبار را در از این محل برای رفع مشکلات این مقوله جذب کند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: لازم است که فرمانداران نمایندگانی را تعیین کنند تا به صورت روزانه با شهرداری ها در ارتباط باشند تا هر چه سریعتر مطالعات انجام شود، با دانشگاه شهید چمران نیز تفاهم نامه ای منعقد شده تا تیمی از اساتید این دانشگاه بر مطالعات انجام شده نظارت داشته باشند.

صدیقی بیان کرد: برای ۵۰ درصد دیگر تامین اعتبار طرح های جمع آوری آب های سطحی می توان از درآمدهای شهرداری ها استفاده کرد، زیرا طبق قانون ۴۰ درصد درآمد شهرداری ها باید برای مسائل عمرانی استفاده نمود.

گفتنی است در آذر ماه سال ۹۸ و ۹۹ بر اثر بارش باران اغلب مناطق اهواز، شهر بندر امام خمینی (ره) و شهرک شهید چمران و برخی مناطق شهرستان ماهشهر دچار آبگرفتگی شدید و چند هفته ای شدند.

طبق آمار اعلام شده در آبگرفتگی سال گذشته بالغ بر چهار هزار منزل مسکونی در بندر امام خمینی(ره) دچار خسارت شدند.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/12809کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12809/مطالعات-طرح-جمع-آوری-آب‌های-سطحی-در-۴۴/کپی شد!