امیدواری برای واکسیناسیون ۶۵ تا ۷۰ ساله‌های خوزستان در هفته آینده + مراکز واکسیناسیون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افراد بالای ۷۰ سال می‌توانند برای دریافت واکسن به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی به محل زندگی خود مراجعه کنند تا واکسن را دریافت کنند؛ امیدواریم روند واکسیناسیون، با سرعت بیشتری انجام شود و هفته آینده واکسیناسیون ۶۵ تا ۷۰ ساله‌ها آغاز شود.

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به روند اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار داشت: موافقت‌نامه طرح شهید سلیمانی بین وزیر بهداشت و رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امضا و این طرح اجرا شد و در خوزستان نیز با همکاری بسیج جامعه پزشکی و سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در دو مرحله اجرا شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مرحله نخست این طرح در زمان وقوع پیک دوم کشور اجرا شد و دست‌آوردهای خوبی در پی داشت. در فاز دوم که خوزستان در پیک سوم به سر می‌برد، این طرح تشدید شد و تیم‌های رهگیری تا ۵۰ درصد افزایش یافتند بنابراین ۵۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی بسیج در کنار تیم‌های رهگیری فعال شد.

وی گفت: ۲۵ درصد ظرفیت نیرو در اختیار تیم‌های نظارتی قرار داده شد تا همراه همکاران ما بازرسی از بازار و نهادهای مختلف را انجام دهند. ۲۵ درصد نیروها نیز در اختیار تیم‌های حمایتی قرار گرفت تا بسته‌های معیشتی تهیه‌شده، در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار بگیرد.

ابول‌نژادیان بیان کرد: آورد تشدید این طرح، افزایش بیماریابی بود به گونه‌ای که به ازای یک نفر، تا ۱۵ نفر را رهگیری کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بخش بهداشت و درمان، ظرفیت مشخصی دارد و زمانی که تعداد بیماران از حدی بالاتر برود، به کمک سازمان‌های دیگر نیاز داریم که در این زمان، دست‌مان را به سمت بسیج دراز کردیم. خوشبختانه بسیج و هلال احمر به ما کمک کردند و اکنون وضعیت خوزستان آرام شده است.

وی بیان کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های خوزستان تا ۲ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته بود که اکنون به یک هزار و ۳۰۰ مورد رسیده و روند، کاهشی شده است اما این روند، آرام و کند است.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: نگران تجمعات عید فطر بودیم اما امسال برنامه‌های زیادی در زمینه پیشگیری از برگزاری تجمعات، اجرا شد و با بزرگان و شیوخ بازدید داشتیم تا دید و بازدید عید انجام نشود و تقریبا ۷۰ تا ۸۰ درصد دید و بازدیدها کنترل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ائمه جمعه نیز با بزرگان دیدار کردند. از تبلیغات اسلامی و شهرداری نیز بابت همکاری خوبی که داشتند، تشکر می‌کنیم. عید فطر سرعت کاهشی را کندتر کرد اما روند، افزایشی نشد و امیدواریم در هفته‌های آینده نیز روند کاهشی بیماری، سرعت بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون حتی در روزهای تعطیل، بیان کرد: افراد بالای ۷۰ سال می‌توانند برای دریافت واکسن به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی به محل زندگی خود مراجعه کنند تا واکسن را دریافت کنند؛ امیدواریم روند واکسیناسیون، با سرعت بیشتری انجام شود و هفته آینده واکسیناسیون ۶۵ تا ۷۰ ساله‌ها آغاز شود.

ابول‌نژادیان گفت: در حال حاضر ۷۴ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۷۰ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ ساله و ۴۶ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ ساله در استان خوزستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص زمان انجام واکسیناسیون بیماران دیابتی، گفت: بر اساس سند ملی، واکسیناسیون گروه تا ۶۵ سال را انجام می‌دهیم. پس از آن فاز سوم واکسیناسیون شروع می‌شود. در این فاز، افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله دارای بیماری زمینه‌ای در اولویت قرار می‌گیرند.

وی افزود: مجبور هستیم طبق سند ملی واکسیناسیون کار واکسناسیون را انجام بدهیم و بر این اساس پرسنل بیمارستان‌های غیرکرونایی، در فاز سوم واکسینه می‌شوند اما به دلیل اینکه این پرسنل در معرض بیماران احتمالی هستند، این هفته واکسیناسیون پرسنل ICU و سی تی اسکن بیمارستان‌های خصوصی را انجام خواهیم داد.

ابول‌نژادیان بیان کرد: ضروری است که سازمان نظام پزشکی نیز هر چه سریع‌تر اسامی پرسنل مراکز درمانی خصوصی مانند مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها که لیست بیمه برای آن‌ها رد می‌شود را به ما اعلام کند تا در هفته آینده، واکسیناسیون این پرسنل نیز انجام شود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری آزمون حضوری برای پایه‌های نهم و دوازدهم الزامی است اما سالن‌های بزرگی برای برگزاری امتحانات انتخاب شد و بر رعایت پروتکل‌ها، نظارت می‌شود. تاکنون دغدغه‌ای در این زمینه نداشته‌ایم و مردم می‌توانند بدون دغدغه، فرزندان خود را برای امتحان بفرستند.

یادآور می‌شود مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان بندرماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و شهر شهید چمران برای انجام واکسیناسیون کرونا به شرح زیر است:

مرکز خدمات جامع سلامت شماره۱ :
خیابان شریفی _ جنب فرمانداری

مرکز خدمات جامع سلامت شماره۲ :
بندرماهشهر، فاز ۴، روبروی زبانکده خلیلی

مرکز خدمات جامع سلامت شماره۳ :
بندرماهشهر، خیابان امام خمینی(ره)

مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۴: ️
بندرماهشهر، شهرک شهید رجایی

مرکز خدمات جامع سلامت شماره۵ :
بندرماهشهر، شهرک طالقانی، خیابان اصلی

مرکز خدمات جامع سلامت شماره۶ :
بندرامام خمینی(ره)، بلوار راه آهن، مرکز جامع سلامت بیمارستان راه زینب (س)

مرکز خدمات جامع سلامت شماره۷ :
بندر امام خمینی(ره)، شهرک مقداد

مرکز خدمات جامع سلامت شهید چمران :
شهر شهید چمران، جنب کمپ خیام

مرکز خدمات جامع سلامت روستایی گرگر

مرکز خدمات جامع سلامت روستایی مقطوع علیا

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/12743کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12743/امیدواری-برای-واکسیناسیون-۶۵-تا-۷۰-سال/کپی شد!