نیروهای بسیج خوزستان برای مشارکت در طرح واکسیناسیون آمادگی دارند

مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: در مراحل بعدی واکسیناسیون که تعداد دوز بیشتری به استان اختصاص می یابد، از نیروهای بسیجی به ویژه دانشجویان پزشکی در طرح واکسیناسیون استفاده می‌ شود.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا ، دکتر عبدالرضا جانگران‌ نژاد بامداد جمعه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: با توجه به محدودیت های دانشگاه‌ های علوم پزشکی در تعداد پرسنل و تیم‌ های واکسیناسیون، انتظار می رود که تمام دستگاه ها در طرح واکسیناسیون گسترده کمک کنند تا هر چه سریعتر بیماری ریشه کن شود.

وی با بیان اینکه مشارکت بسیج در دفاع مقدس و اجرای واکسیناسیون فلج اطفال، یکی از اقدامات انجام‌ شده توسط این نهاد مردمی است افزود: در اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال، سه هزار و ۳۲۰ نیروی بسیجی با کمک وزارت بهداشت در یک روز کار واکسیناسیون ۹ میلیون کودک زیر پنج سال را انجام دادند که منجر به ریشه کن شدن فلج اطفال در ایران شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی الگویی برای همه بسیجیان است گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص همکاری بسیج و سپاه برای کنترل ویروس کرونا، طرح شهید سلیمانی با فعالیت نیروهای بسیج در کشور اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع کرونا کارهای مهمی در زمینه تولید ماسک و کمک‌ های مومنانه با مشارکت بسیج انجام شد افزود: از ابتدای فعالیت طرح شهید سلیمانی در استان، چهار هزار بسیجی در اجرای طرح مشارکت داشتند و رفته رفته به تعداد این افراد اضافه شد.

جانگران نژاد گفت: تیم‌های رهگیری و حمایتی طرح شهید سلیمانی در کنار بهداشت به امر بیماریابی، غربالگری، قرنطینه و حمایت از بیماران نیازمند و راه‌اندازی نقاهتگاه ها پرداختند که منجر به کاهش آمار بیماری شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، ۱۲ هزار نیروی بسیجی در قالب یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج فعالیت خود را آغاز کردند که ۵۰ درصد این نیروها، جزو تیم‌ های رهگیری بودند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: در طرح شهید سلیمانی، ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بین بیماران نیازمند توزیع شد همچنین تمام مردم خوزستان تحت پوشش این طرح قرار گرفت که جا دارد از اقدامات سپاه پاسداران، بسیج، دانشگاه‌ های علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر ارگان‌ها تشکر کنم.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی به خوبی در استان اجرا شد افزود: امیدواریم با تزریق گسترده واکسیناسیون، چرخه بیماری قطع و مردم از این بیماری رها شوند.

جانگران‌ نژاد گفت: تمامی کسانی که واکسن کرونا تزریق کرده اند باید همچنان از ماسک استفاده کنند. همچنین رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب را جدی گرفته تا با تکمیل پوشش واکسیناسیون به طور کامل چرخه بیماری قطع شود.

وی افزود: با وجود استفاده از ماسک، ممکن است ویروس کرونا از طریق ترشحات چشمی در بدن وارد شود لذا لازم است که برای درمان چشم، به پزشک مراجعه کنند.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد هستند.

انتهای پیام/گ

https://biknews.ir/12732کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12732/نیروهای-بسیج-خوزستان-برای-مشارکت-در-طر/کپی شد!