گرد و خاک موقت در مسیر خوزستان؛ احتمال وزش شدید وزش باد در مناطق مختلف

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به وقوع وزش باد متوسط همراه با تندباد لحظه ای و برخاستن گرد و غبار محلی و موقت از اواسط وقت روز چهارشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره)، در اطلاعیه اداره کل هواشناسی خوزستان آمده است: این وضعیت جوی روز چهارشنبه در ساعات بعد از ظهر در مناطق شمال غربی، غربی، جنوبی و مرکزی، روز پنجشنبه در ساعات بعد از ظهر در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی و روز جمعه در مناطق جنوبی حاکم است.

بر اساس این اطلاعیه اثر مخاطره شامل کاهش دید افقی و کاشه کیفیت هوا ، احتمال اختلال در سفرهای برون شهری، بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، به سازه های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی و شکستن درختان است.

انجام تمهیدات لازم برای کاهش خسارت وزش باد، محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، کنترل پوشش گلخانه ها، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، احتیاط در تردد جاده‌های برون شهری، آمادگی دستگاه‌های خدمت رسان برای انجام تمهیدات لازم در جلوگیری از خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/گ

https://biknews.ir/12704کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12704/گرد-و-خاک-موقت-در-مسیر-خوزستان؛-احتمال-و/کپی شد!