گروه‌های جهادی ۲۳۵ منزل را برای محرومان بندر امام خمینی (ره) بازسازی کردند + فیلم

فرمانده قرارگاه سازندگی و تحول اجتماعی امام علی(ع) سپاه گفت: گروه‌های جهادی ۲۳۵ منزل را برای محرومان آسیب دیده از حادثه آبگرفتگی آذر ماه ۹۹ بندر امام خمینی(ره)، بازسازی و تعمیر کردند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره)، دریادار دوم پاسدار حمید اباذری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در حادثه آبگرفتگی منازل و معابر شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) در آذر ماه ۹۹، قرارگاه امام علی(ع) به دستور سردار سلامی فرمانده کل سپاه در منطقه، تشکیل شد.

وی افزود: بعد از تشکیل قرارگاه امام علی(ره) بلافاصله قرارگاه‌های فرعی در شهرهای آسیب دیده در ۴ حوزه عملکردی عمران، اجتماعی، خدماتی و راهبردی اقدام‌ها را در بخش‌هایی که به منازل و معابر شهر وارد شده، انجام داد.

اباذری در ادامه عنوان کرد: بیش از ۶ هزار منزل مسکونی متاسفانه دچار آسیب‌های جدی و جزئی شده بودند که از این مقدار بالغ بر ۵ هزار منازل خسارت دیده در شهر بندرامام خمینی(ره) واقع شده بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی و تحول اجتماعی امام علی(ع) با بیان اینکه قرارگاه در مسئله سازندگی و تعمیر و ساخت منازل آسیب دیده ورود کرد، گفت: به لطف خدا قرارگاه تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ موفق شد بیش از ۲۰۰ منزل مسکونی را تعمیر کند.

وی افزود: نزدیک به ۳۵ منزل مسکونی را هم که دچار آسیب جدی شده بودند، تخریب و از صفر برای محرومان ساخته شد.

اباذری در ادامه بیان کرد: برای کنترل ورود آب و فاضلاب به منازل مردم، مقدار زیادی از حجم معابر و محله‌ها را با انتقال بالغ بر صدها کامیون خاک و نخاله، خاکریزی شد.

وی گفت: قرارگاه سازندگی امام علی(ره) یک کارگاه بزرگ برای تعمیرات و ساخت منازل احداث کرد و تاکنون یک هزار تن مصالح در این کارگاه مصرف شده است.

یادآور می‌شود از روزهای نخست آبگرفتگی در بندر امام خمینی(ره) قرارگاه سازندگی و تحول اجتماعی امام علی(ع) با حمایت‌های عملیاتی و پشتیبانی منطقه سوم دریایی سپاه، مرکز مقاومت بسیج امام رضا(ع) بندر امام خمینی(ره) و استفاده از ظرفیت‌های دولتی، مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، سپاه، بسیج، هیئت‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی، عهده‌دار رسیدگی و کمک‌رسانی را به مردم آسیب‌دیده از آبگرفتگی منازل در حوزه تعیین و برآورد خسارت‌ها، نظافت، تعمیرات وسایل برقی و خودرویی و…، شد و به کمک مردم خسارت‌دیده شتافت.

به گزارش تسنیم، در تاریخی که بسیاری از مردم و رسانه ها روی تاریخ ۹/۹/۹۹ به عنوان تاریخی مورد توجه متمرکز بودند، اهالی برخی شهرهای خوزستان با آبگرفتگی سنگینی درگیر بودند.

باران‌های پاییزی در آذر ماه ۹۹ در سایه بی‌تدبیری مسئولان شهری به علت نبود زیرساخت دفع آب‌های سطحی و لایروبی نشدن فاضلاب شهری سبب آبگرفتگی منازل و معابر بندر امام‌‌ خمینی(ره)‌ شد و خسارت‌های جبران ناپذیری به منازل، مراکز تجاری مردم وارد کرد.

پس از ۵ روز تلاش شبانه‌روزی نیروهای مردمی، جهادی، سپاه، بسیج و ارگان‌های دولتی، فروکش کرد.

بخش بندر امام خمینی(ره) در شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه طبیعی خورموسی، بزرگترین بندر تجاری استان خوزستان است.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با داشتن ۳۸ اسکله فعال به‌طول ۷ کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است.

اداره‌کل بنادر و دریانوردی و اداره‌کل گمرک استان خوزستان، بزرگترین پایانه حمل کالای اساسی کشور، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این شهر بندری واقع شده‌ است.

بندر امام خمینی از طریق آزادراه اهواز ــ بندر امام خمینی(ره) به کریدور شمال جنوب و راه‌آهن سراسری آن را به پایتخت پیوند می‌دهند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/12658کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12658/گروه‌های-جهادی-۲۳۵-منزل-را-برای-محروم/کپی شد!