۲.۵ درصد کل جمعیت استان خوزستان تاکنون واکسینه شدند

رئیس مرکز بهداشت اهواز گفت: تاکنون ۲.۵ درصد کل جمعیت استان خوزستان تحت پوشش واکسن کرونا قرار گرفته اند که البته با توجه به اولیت بندی بهداشت برای افراد در معرض خطر این نسبت هم تا حدودی توانست آمار مرگ و میر را کاهش دهد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره)، به نقل از تسنیم ، سید محمد علوی اظهار داشت: در طی مراحل واکسیناسیون ضد کرونا افراد در اولویت و عموم مردم تاکنون حدود ۱۱۵ هزار نفر در استان خوزستان واکسینه شدند که این نسبت حدود ۲.۵ درصد کل جمعیت خوزستان است.

وی افزود: این میزان پوشش واکسیناسیون در میان استان‌های دیگر نتیجه بسیار موفقی است که با توجه به حجم واردات و تولید داخلی واکسن در طی چند ماه آینده، به سرعت می‌تواند نسبت بیشتری از جمعیت را تحت پوشش قرار گرفت گرچه این نسبت بسیار ناچیز است ولی باتوجه به اولویت گذاری جامعه پرخطر، نتیجه گیری بهتری در کاهش آمار مرگ و میر خواهیم داشت.

رئیس مرکز بهداشت اهواز بیان داشت: اولویت واکسیناسیون وزارت بهداشت برای جامعه پرخطر یعنی کادر سلامت و افراد تابعه توانست میزان ابتلا و فوت پزشکان و نیروهای کادر سلامت را به شدت کاهش دهد که تاکنون حدود ۹۳ درصد کل جمعیت کادر سلامت استان واکسینه شدند.

علوی در خصوص نسبت پوشش واکسیناسیون در جامعه پرخطر تصریح کرد: تاکنون حدود ۵۰ درصد از افراد دارای بیماران خاص، ۱۰۰ درصد افراد ساکن سرای سالمندان و حدود ۲۵۰۰ نفر از بیماران سرطانی تحت پوشش واکسن قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: در خصوص واکسیناسیون عمومی افراد مسن در گروه سنی بالای ۸۰ سال ۶۲ درصد نسبت پوشش واکسن داشتیم و در گروه سنی ۸۰ تا ۷۵ و همچنین ۷۵ تا ۷۰ به ترتیب ۵۰ درصد و ۱۰ درصد نسبت پوشش واکسن را ما شاهد بودیم که با توجه به ادامه دار بودن این فرآیند و تخصیص محموله‌های بیشتر واکسن به استان امیدواریم سرعت پوشش واکسن در استان بیشتر شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در انتها بیان داشت: باتوجه به محدودیت تعداد واکسن و جمعیت بلای متقاضی و همچنین محدودیت بهداشت استان در پرسنل تزریق واکسن، امید به واکسن در شرایط فعلی و کاهش پروتکل‌های بهداشتی اشتباه است و نباید اجازه دهیم در شرایطی که بهداشت به پرسنل خود برای تزریق واکسن نیاز داشته باشد، حجم مراجعات با بیمارستان‌ها و مشغولیت پرسنل درمان بیشتر شود لذا رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اکنون در شرایط فعلی بیش از پیش اهمیت دارد.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/12629کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12629/۲-۵-درصد-کل-جمعیت-استان-خوزستان-تاکنون-و/کپی شد!