بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوزستانی تا ۳۱تیرماه تمدید شد

معاون منابع بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی خوزستان گفت: طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوزستانی تامین اجتماعی ، تا ۳۱ تیر۱۴۰۰ تمدید شد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا، ضیاء صباغ معاون منابع بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی خوزستان اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی استان و اصناف اعم از حقیقی و یا حقوقی ، دولتی و غیردولتی که تا اسفند ماه ۱۳۹۹ دارای بدهی قطعی می‌باشند حداکثر تا ۳۱‏تیرماه نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تامین اجتماعی به  نشانی eservices.tamin.ir اقدام کنند.
وی گفت:در صورت رعایت موارد مشمول بخشنامه بخشودگی جرایم از جمله اینکه حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست بهمن ماه سال ۱۳۹۸ اقدام و در دوره تقسیط نسبت به ارسال فهرست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه اقدام کرده باشند.

صباغ گفت:در صورتی‌ که کارفرمایان مشمول تا تاریخ لازم الاجرا شدن قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بر مبنای فهرست بهمن ماه ۱۳۹۸ نسبت به تعدیل بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کرده باشند پس از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط بر مبنای لیست بهمن ماه ۱۳۹۸، از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.

معاون منابع بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی خوزستان در خصوص دیگر مشمولان و شرایط بهره مندی از قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای گفت:کارگاه‌هایی که در بهمن ماه ۱۳۹۸فاقد فهرست و پرداخت حق بیمه هستند و یا کارگاه‌هایی که در سال ۱۳۹۹ ایجاد شده باشند، فهرست ماهی که بیشترین تعداد بیمه شدگان تا اسفند  ۱۳۹۹را دارا باشند مبنای تعیین نیروی انسانی کارگاه قرار خواهد گرفت و کارگاه هایی که در سنوات قبل ایجاد و فاقد فعالیت بوده و در سال ۱۳۹۹ به بعد دوباره شروع به فعالیت کرده و فهرست و حق بیمه کامل کارکنان شاغل خود را ارسال و پرداخت کنند ، بیشترین تعداد بیمه شدگان فهرست ارسالی در یک سال منتهی به قبل ‌از آخرین فهرست پیش از تعطیلی کارگاه ، مبنای احتساب سطح اشتغال خواهد بود.

وی گفت:برای ردیف پیمان‌های دارای بدهی قطعی لغایت سال ۱۳۹۹، باید بدواً با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان نسبت به ثبت درخواست جهت دفتر مرکزی یا کارگاه خود که فهرست حق بیمه کارکنان را ارسال می کنند اقدام و در صورت احراز تمامی شرایط، درخواست خود را جهت ردیف پیمان مورد نظر به صورت جداگانه و در مهلت مقرر ثبت کنند.

صباغ در ادامه افزود:کارفرمایان کارگاه های دارای بخشودگی باید وظایفی  را انجام دهند از جمله اینکه حداکثر تا ۳۱تیرماه امسال نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تامین اجتماعی به نشانی htpps://eservices.tamin.ir اقدام کنند، حداکثر ظرف مدت۱۰ روز از تاریخ اعلام پذیرش درخواست، نسبت به پرداخت یکجای بدهی و یا تقسیط اقدام و وثایق متناسب بامیزان بدهی خود را ارایه کنند.

وی گفت:در صورت مراجعه نکردن در مهلت مقرر ، این امر به‌منزله انصراف کارفرما برای بهره‌مندی تسهیلات مقرر در قانون یاد شده خواهد بود.
صباغ گفت:کارگاه‌های ورشکسته ،  درحال تسویه ، منحله و فاقد فعالیت ، رانندگان ، کارگران ساختمانی (سهم بیمه شده و کارفرما) و باکارگاه‌هایی که بدهی آنان صرفاً شامل جریمه می‌باشد مشمول بخشودگی جرایم نخواهند بود.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/12604کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12604/بخشودگی-جرایم-بیمه‌ای-کارفرمایان-خوز/کپی شد!