جهانگیری ثبت نام کرد/ “ضعف‌هایی در مدیران اجرایی بود که باید پاسخگو مردم باشند”

معاون اول دولت روحانی با حضور در وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

جهانگیری بعد از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در نشست خبری اظهار داشت: هموطنانان عزیز ایران در سال‌های اخیر با مسائل و تنگناهای گوناگون مواجه بوده و اکنون نیازمند افق‌گشایی‌های واقعی در زندگی مردم برای رفع تحریم‌ها و رشد اقتصادی پایدار اشغال‌زا و بازتولید عادلانه ثروت است.

وی افزود: انتخابات را باید فرصتی برآمده از انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های قانون اساسی برای اصلاح روند حکمرانی پاس داشت. به اقتضائات تأمین دولت، تشکیل دولت فراگیر و کیفیت خدمات همگانی به‌ویژه در حوزه سلامت تن بدهیم.

این داوطلب ریاست‌جمهوری گفت: برای صیانت حقوق و آزادی‌های اساسی شهروندان گام‌های عملی برداریم. ایران با اتکا به بهترین متخصصان باید به عنوان یک قدرت تعامل گر در منطقه و جهان به رسمیت شناخته شود.

جهانگیری تصریح کرد: قصد ورود به انتخابات را نداشتم؛ امیدوار بودم نیازی به حضور نشود اما باتوجه به نیامدن دکتر ظریف و کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند و اینکه رهبران جبهه اصلاحات تشخیص دادند به صحنه بیایم به‌رغم میل از قبول مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. با آگاهی از شرایط امروز کشور و سردی‌ها وارد این میدان می‌شوم و از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نمی‌کنم. می‌دانم که چه شرایط سختی پیش روی رئیس‌جمهور آینده است اما نمی‌شد راه عافیت پیش گرفت.

وی تصریح کرد: ما به خون شهدایی که اسیر کولبری، سوخت‌بری شدند باید آینده را با هم بسازیم؛ ادامه رفع تحریم‌ها را باید مدبرانه پی‌گرفت. بیکاری، فقر، نابرابری فزاینده، توقف بسیاری از کسب و کارها، کاهش مداوم سرمایه‌گذاری‌های نو، کاهش اعتماد عمومی به نهادهای حکمرانی، افزایش فساد، مشکلات ناشی از ساختار بودجه، مشکلات در صنعت از جمله مسائل این کشور هستند.

معاون اول دولت‌های روحانی خاطر نشان کرد: آنانی که در کارنامه طولانی کاری‌شان کمتر اقدام واقعی و موثری برای حل عملی مردم دیده می‌شوند، چنان شعار می‌دهند که انگار یک‌شبه می‌توانند مشکلات را حل کنند.

جهانگیری گفت: بدون افزایش مشارکت مردم و به صحنه آوردن جمعیت خاموش نمی‌توان پیروز شد. برای بهبودی همه ایرانیان راهی بهتر از صندوق رأی نمی‌شناسم. اکنون گشایش وضعیت کشور نیازمند رأی ایرانیانی است که دل‌خسته از امروز و ناامید از آینده به انتخابات پشت کرده‌اند؛ رای دادن آن ها بهتر از انفعال است. تمایل به تشویق مردم به مشارکت حداکثری از بخش‌هایی از حکومت کاهش یافته است. متأسفانه برخی نهادها و رسانه‌ها بر این باورند که مشارکت حداکثری منجر به شکست کاندیدای مطلوب آن‌ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: آن‌ها که «مردم‌مردم» می‌کنند نشان می‌دهد که منافع‌شان در نبودن مردم تأمین می‌شود. برنده مشارکت بالا جامعه ایران است. با حمایت و رأی شما می‌توانم جمعی از بهترین متخصصان و مدیران کشور را به همکاری دعوت کنم. برنامه‌ای برای اداره دولت ارائه خواهم کرد که قابلیت اجرا داشته باشد.

معاون اول دولت‌های روحانی اظهار داشت:  آنچه به عنوان معاون اول اختیارش را نداشتم، اجرایی خواهم کرد. برای بسط عدالت، آزادی و مردم‌سالاری هرچه در توان دارم عرضه خواهم کرد.

جهانگیری تصریح کرد: متأسفانه در این انتخابات شایسته‌ترها یا نداشتند یا نیامدند. من بنا دارم همه توان و همتم را به‌کار بگیرم. امید و برنامه‌ای که برای توسعه ایران دارم با اختیارات ریاست‌جمهوری صورت می‌گیرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: عامل وضع موجود سه‌دسته بودند، یکی ترامپ نژادپرست بود که تحریم‌های ظالمانه را وضع کرد؛ دوم کسانی که بهانه به‌دست دشمنان در خارج دادند، افرادی که در سال ۱۳۹۶ تظاهرات به‌راه انداختند که بگویند دولت در ایران قدرت ندارد؛ سوم هم ضعف‌هایی در  مدیران اجرایی بود که باید پاسخگو و عذرخواه مردم باشند.

به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری در کارنامه کاری خود مسئولیت‌هایی از جمله نمایندگی دو دوره مجلس و وزارت صنایع و معادن دولت اصلاحات را دارد.

وی در انتخابات ۱۳۹۶ هم ثبت‌نام کرد و پس از تأیید صلاحیت، در مناظره‌ها به کمک حسن روحانی شتافت و قبل از موسم رأی‌گیری انصراف داد و به نفع روحانی کنار رفت.

https://biknews.ir/12598کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12598/جهانگیری-ثبت-نام-کرد-ضعف‌هایی-در-مدیر/کپی شد!