انتخاب نمایش خیابانی نویسنده و کارگردان بندر امام خمینی(ره) در جشنواره ملی “هنر زنده است”

به گزارش خبرنگار حوزه هنری خبر بندر امام خمینی(ره)، بخش تئاتر جشنواره ملی «هنر زنده است» در ۱۱ عنوان به صورت آنلاین برگزار شد که ۴ اثر نمایشی از استان خوزستان در ۳ بخش این جشنواره حضور پیدا کردند و بنا به تشخیص هیئت داوران آثار گروه‌های مختلف شرکت کننده در این بخش رقابتی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در اولین دوره جشنواره ملی «هنر زنده است» بهروز غریب‌پور دبیر و لیلی عاج مدیر اجرایی بخش تئاتر بوده‌اند و آتیلا پسیانی، مرضیه برومند، فاطمه معتمدآریا و علی‌اصغر دشتی داوری آثار این بخش را برعهده‌ داشتند.

بیشتر بخوانید:

درخشش هنرمند بندر امام خمینی(ره) در جشنواره ملی فیلم کوتاه چراغ

درخشش هنرمندان بندر امام خمینی(ره) در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی خوزستان

هنرمند بندر امام خمینی(ره) برگزیده خاتون رضوی شد

از چهار اثر نمایشی پذیرفته شده از خوزستان، ۳ اثر نمایشی از شهرستان امیدیه،گروه تئاتر ماتریوشکا ۲ اثر و گروه تئاتر کامیاب ۱ اثر و یک اثر نمایشی از بندرامام خمینی(ره) در جشنواره ملی «هنر زنده است» حاضر شدند.

در بخش اصلی(نمایش صحنه‌‏ای)،نمایش «این سه زن» به نویسندگی علیرضا داوری و کارگردانی غزل بویری کاری از گروه تئاتر ماتریوشکا از شهرستان امیدیه،یکشنبه ۱۰ اسفندماه جاری از سایت تیوال پخش شد و نمایش «خورشت خون» به نویسندگی مهدی شفیعی زرگر و کارگردانی مرتضی امینی پور کاری از گروه تئاتر کامیاب از شهرستان امیدیه،چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ از سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com پخش شد.

در بخش خیابانی، نمایش خیابانی «ساعت دودی» به نویسندگی آرش رضایی و کارگردانی مشترک آرش رضایی و مهدی روزبهانی از بندر امام خمینی(ره)، دوشنبه ۱۱ اسفندماه جاری از سایت تیوال پخش شد.

همچنین در بخش جنبی(مراسم آیینی)،نمایش خیابانی آیینی سنتی «ماهک» به نویسندگی علیرضا داوری و طراحی و کارگردانی غزل بویری کاری از گروه ماتریوشکا شهرستان امیدیه،چهارشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۹ از سایت تیوال www.tiwall.com پخش شد.

آثار نخستین دوره جشنواره آنلاین «هنر زنده است» از ۱۰ تا ۲۰ اسفند ۱۳۹۹، بر روی پلتفرم تیوال به آدرس www.tiwall.com به صورت برخط پخش شد.

یادآور می‌شود نمایش ساعت دودی در حالی در بخش نمایش‌های خیابانی این جشنواره پذیرفته شد که تنها پنج اثر در این بخش به مرحله بعد راه یافته بودند.

آرش رضایی متولد ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۹ در شهرستان بندر امام خمینی است که در این جشنواره به عنوان نماینده بندر امام خمینی حاضر شد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/12358کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12358/انتخاب-نمایش-خیابانی-نويسنده-و-کارگرد/کپی شد!