پایان وعده ۶ ماهه نماینده مجلس/بهای توسعه ماهشهر گرو گرفتن شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) نیست

تشکل جوانان انقلابی بندر امام خمینی(ره) در بیانیه‌ای خطاب به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: توسعه و پیشرفت بندرماهشهر را حق مردم دانسته و آن را به نفع تمام منطقه می‌داند اما نباید بهای آن را مردم مظلوم بندرامام خمینی(ره) با گرو گرفتن حق‌شان یعنی شهرستان شدن پرداخت کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبر بندر امام خمینی(ره)، تشکل جوانان انقلابی بندر امام خمینی(ره) در بیانیه‌ای انتقادی نسبت به عملکرد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره مواضع شهرستان شدن در جلسه هفته اخیر شورای تامین شهرستان بندرماهشهر اعلام کرد و موضع حبیب آقاجری در بحث حریم و محدوده را از لحاظ مصداقی عادلانه ندانسته و آن را ظلم آشکار در حق مردم مظلوم بندر امام خمینی(ره) عنوان کردند.

متن بیانیه تشکل جوانان انقلابی بندر امام خمینی(ره) به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیش از بیست سال است که شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) به عنوان یک حق دیرینه محقق نشده است. در این میان دولت‌های مختلف و نمایندگان ادوار مجلس آمده‌اند، وعده‌ها داده و رفته‌اند.
در این سال‌ها دو شهر امیدیه و هندیجان با جمعیتی کمتر از بندر امام خمینی(ره) با شهرستان شدن از ماهشهر جدا شده و مستقل شده‌اند، اما قصه پر غُصه مردم مظلوم بندرامام خمینی(ره) همچنان باقی است.

با وعده قطعی حاج حبیب آقاجری نماینده فعلی مجلس و به خصوص بعد از آبگرفتگی فاجعه بار اخیر و حضور مسئولان کشوری در شهر، تحرکات جهت احقاق این حق بیشتر و بیشتر شد و امیدها زنده‌تر شد. اما آنچه در روزهای اخیر از جلسه شورای تامین شهرستان – البته بخوانید شورای تامین ماهشهر – به گوش رسید دل پر غُّصه مردم مظلوم بندرامام خمینی(ره) را آزرده‌تر کرد. در این باره نکاتی قابل ذکر است:

۱- در بحث محدوده آنچه قرار است وجه المصالحه بین دو شهر ماهشهر و بندرامام خمینی‌(ره) قرار بگیرد، صنایع و سازمان منطقه ویژه پتروشیمی است. صنایع پتروشیمی که از حیث مالکیت اکنون در حریم و محدوده بندر امام خمینی(ره) است، به ماهشهر واگذار شود و در مقابل روستای گرگر و توابع آن به بندرامام خمینی (ره) اضافه شود‌. در حقیقت قرار است بندر امام خمینی (ره) منابع عظیم ثروت بدهد و سرزمینی که در اثر بی‌توجهی مسئولان در مرکز شهرستان دچار محرومیت‌های فراوان شده را بستاند، پس این بندر امام خمینی (ره) است که ثروت هبه می کند و در مقابل محرومیت بر محرومیت‌های آن افزوده می‌شود.

۲- در بحث تقسیم حریم شهر آنچه مربوط به ماهیت بندری شهر بندر امام خمینی(ره) است یعنی اداره کل بنادر و دریانوردی و شرکت‌های تابعه در اصل قابل مذاکره نبوده و نیستند و در مباحث حریم و محدوده نباید به آنها حتی اشاره شود، همانطور که منابع بالفعل و بالقوه بی شمار ماهشهر نیز در این بحث مطرح نمی‌شود و اصولاً بحث بر سر شهرستان شدن بندر امام خمینی (ره) است و جدا کردن بندر از آن کاملاً مضحک است.

۳- در تقسیم صنایع علاوه بر معیارهایی مانند جمعیت و لحاظ دو نکته پیشین، می‌بایست توسعه و عدم توسعه یافتگی را نیز مدنظر قرار داد. بندر امام خمینی(ره) در سایه بی کفایتی مسئولان شهری و عدم نظارت مسئولان در مرکز شهرستان و نبود فرمانداری دچار محرومیت‌های فراوان و از جمله ۳۵ درصد حاشیه‌نشینی است و هرگونه تقسیم صنایع بدون در نظر گرفتن این مهم عین بی‌عدالتی است. آنچه صنایع در ماهشهر ایجاد کرده و مقایسه آن با آنچه در بندر امام خمینی (ره) ایجاد شده به خوبی گواهی بر این بی عدالتی است.

در پایان اعلام می‌دارد تشکل جوانان انقلابی بندر امام خمینی(ره) ضمن حمایت از مواضع انقلابی نماینده مردم در مباحث ملی و پیگیری‌های منطقه‌ای، موضع ایشان را در بحث حریم و محدوده را از لحاظ مصداقی عادلانه نمی‌داند و آن را ظلم آشکار در حق مردم مظلوم بندر امام خمینی(ره) می‌داند و قطعاً با آن مخالف بوده و آن را با مشی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز مغایر می‌‌پندارد و تمام تلاش خود را جهت اجرایی نشدن آن بکار می‌بندد.

این تشکل توسعه و پیشرفت بندرماهشهر را حق مردم آن دانسته و آن را به نفع تمام منطقه می‌داند اما نباید بهای آن را مردم مظلوم بندرامام خمینی(ره) با گرو گرفتن حق‌شان یعنی شهرستان شدن بپردازند.

تشکل جوانان انقلابی بندرامام خمینی(ره) راه‌حل عادلانه را سپردن موضوع تقسیم حریم و محدوده به کارشناسان استانداری و وزارت کشور می‌داند، بدان معنا که افرادی بدون تعصب به یکی از این دو شهر البته بدون اینکه در این امر اعمال نفوذی از سوی نماینده یا اشخاص دیگر صورت بگیرد و قطعاً در آن صورت قانون برای همگان فصل الخطاب است.

یادآور می‌شود حاج حبیب آقاجری به مردم بندر امام خمینی(ره) وعده ۶ ماهه برای شهرستان شدن را داده و اکنون از پایان وعده ایشان بیش از سه ماه گذشته است و نماینده باید در این مورد و مسائل مطرح شده در جلسه شورای تامین به طور شفاف و صریح به مردم بندرامام خمینی(ره) به عنوان وکیل آنان، گزارش دهد. مومن و مسئول هرگاه وعده می‌کند باید به وعده خود وفا کند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/12347کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12347/پایان-وعده-۶-ماهه-نماینده-مجلس-بهای-توس/کپی شد!