تکمیل زیرساخت “مسکن مهر” بندر امام خمینی(ره) در پیچ‌وخم کاغذبازی/ پیمانکاران علاقه‌ای به مشارکت ندارند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، تکمیل‌نشدن زیرساخت و آسفالت معابر، جولان سارقان در پروژه‌های “مسکن مهر” بندر امام خمینی(ره) از مهم‌ترین دغدغه‌های ساکنان این منطقه بوده که در گزارش‌های مختلف خبری پیگیری شده بود.

فراهم نشدن پارک بازی کودکان، بازارچه محلی، فضای سبز، آسفالت و روشنایی معابر، امنیت اجتماعی به علت وجود سارقان و زیرساخت‌های اولیه شهری، سبب شده که مردم حتی تمایل به سکونت در ساختمان‌های تکمیل شده در مسکن مهر بندر امام خمینی(ره)، نداشته باشند.

بیشتر بخوانید:

گزارش| ‌بی‌مهری مسئولان به مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) / جولان سارقان در شهرک مسکونی+  فیلم

روایت تلخ مردم مسکن مهر بندر امام‌ خمینی از قطعی مکرر و بی‌‌آبی روزانه

پدیده‌ای جدید در مسکن مهر بندر امام خمینی(ره)؛ سارقان جسور به جان ساختمان‌های نوساز افتاده‌اند

امنیت مهم‌ترین دغدغه ساکنان مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) است + فیلم

امنیت اجتماعی مسکن مهر بندر امام خمینی افزایش می‌یابد

برای آسفالت و زیرسازی مسکن مهر ۱۳۷ میلیارد منابع مالی اختصاص داده شده است

حمید ایزدی منش رئیس اداره راه و شهرسازی بندر امام خمینی(ره) درباره مشکلات زیرساختی مسکن مهر اظهار داشت: تاکنون دو بار مناقصه از طریق سامانه “ستاد” اداره کل راه و شهرسازی برای آسفالت و زیرسازی معابر مسکن مهر انجام شده ولی به علت به حد نصاب نرسیدن پیمانکاران شرکت‌کننده، مناقصه برنده نداشته است.

وی افزود: در حال پیگیری برای تقسیم اعتبار و کاهش مبلغ برای استفاده از ظرفیت دو پیمانکار همزمان و برگزاری مناقصه از طریق سامانه ستاد برای رفع مشکلات آسفالت و زیرسازی مسکن مهر بندر امام خمینی هستیم.

ایزدی منش در ادامه تاکید کرد: ۱۳۷ میلیارد ریال برای رفع مشکلات آسفالت و زیرسازی معابر مسکن مهر بندر امام خمینی در نظر گرفته شده است که با توجه به تشریفات مناقصه به احتمال زیاد مبلغ افزایش خواهد یافت.

وی افزود: افزایش تورم، قیمت مصالح و دستمزد سبب شده پیمانکاران علاقه‌ای به شرکت در مناقصه مسکن مهر نداشته باشند.

ایزدی منش درباره مشکلات روشنایی معابر مسکن مهر گفت: در موضوع روشنایی مسکن مهر کمک و کار زیادی انجام شده ولی زیرساخت مسکن مهر در حوزه برق ضعیف است و منابع اعتباری با توجه افزایش تجهیزات برقی، کفاف مشکلات را نمی‌دهد و در حال رایزنی برای رفع آن هستیم.

پایگاه بسیج، کلانتری و بازارچه در مسکن مهر احداث می‌شود

رئیس اداره راه و شهرسازی بندر امام خمینی درباره پروژه‌های در حال انجام مسکن مهر عنوان کرد: احداث دیوار مسجد و پایگاه مقاومت بسیج، واگذاری زمین در حال انجام و پیگیری هست.

وی افزود: کار احداث کلانتری و واحدهای تجاری و بازارچه توسط پیمانکار اداره کل راه و شهرسازی استان با هدف رونق‌دهی از پروژه‌ها در مسکن مهر بندر امام خمینی در حال انجام است.

ایزدی ‌منش در ادامه گفت: با همکاری اداره تعاون، تعاونی‌های مسکن غیرفعال در مرحله تعیین تکلیف قرار دارد که در نهایت برخی از آنها فسخ و به سرمایه‌گذار ذی‌صلاح واگذار شده است‌ و اگر این همکاری ادامه داشته باشد، پرونده تعاونی‌های غیرفعال برای همیشه بسته می‌شود.

رئیس اداره مسکن و شهرسازی بندر امام خمینی(ره) با ابراز شرمندگی از پایین بودن امنیت اجتماعی مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: تعاونی‌ مسئول حفاظت از ساختمان‌های در حال احداث را دارد ولی برخی تعاونی‌ها بالای ۱۰ سال است غیرفعال‌ و بدون نگهبان رها شده‌اند.

ایزدی منش با بیان اینکه رونق گرفتن مسکن مهر سبب افزایش امنیت اجتماعی می‌شود، افزود: با پایین آوردن تعداد طبقات و  واحدها، تشویق بخش خصوصی برای ساخت‌وساز و تکمیل پروژه‌های احداث پایگاه بسیج، کلانتری و بازارچه محلی به دنبال رونق گرفتن و بالا بردن امنیت اجتماعی مسکن مهر، هستیم.

امنیت اجتماعی مسکن مهر راضی کننده نیست

حجت‌اله خسروی بخشدار بندر امام خمینی(ره) درباره انتقادهای مردمی از روشنایی و پایین بودن امنیت اجتماعی در مسکن مهر اظهار داشت: از بحث امنیت اجتماعی مسکن مهر راضی نیستیم و دغدغه‌‌های شهروندان را به فرمانده انتظامی شهرستان اعلام کرده و پیگیر رفع مشکل هستیم‌.

وی افزود: از طریق اداره برق و راه‌ و شهرسازی پیگیر رفع روشنایی مسکن مهر بندر امام خمینی هستیم.

خسروی در ادامه تاکید کرد: چارت سازمانی نیروی انسانی و تجهیزات پشتیبانی نیروی انتظامی در بندر امام خمینی جوابگوی مشکلات نیست.

وی افزود: اعتبارات مالی برای راه‌اندازی و احداث ساختمان حوزه مقاومت بسیج و کلانتری انجام شده است و انتظار داریم با با این کار مشکلات امنیت اجتماعی مسکن مهر بندر امام خمینی تا حد زیادی مرتفع شود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/12079کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12079/تکمیل-زیرساخت-مسکن-مهر-بندر-امام-خمیر/کپی شد!