مدارس بندر امام خمینی(ره) از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی می‌شوند

محمدرضا مهاجر صبح امروز جمعه ۱۴ شهریور ۹۹ در گفت‌وگو با خبرنگار خبر بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا خوزستان مدارس از روز شنبه ۱۵ شهریور ماه بازگشایی می‌شوند، اظهار داشت: هفته گذشته در جلسه‌ با مدیران منطقه در سالن آمفی تئاتر مجتمع مسکونی امام‌ خمینی(ره) درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیرامون بازگشایی مدارس و نحوه آموزش طبق دستورالعمل جامع بازگشایی، برگزار شد.‌

وی افزود: به مدیران ابلاغ شد که قبل و پس از حضور دانش‌آموزان، تمام سطوح کلاس‌ها، راهروها، سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها را ضدعفونی کنند.

مهاجر با بیان اینکه آموزش و پرورش بخشی از هزینه‌های لازم را تامین کرده است، عنوان کرد: ضدعفونی مدارس در دو نوبت‌ صبح و عصر، هزینه‌های بسیار بالایی دارد و تاکید استاندار به فرمانداران و بخشداران مبنی بر همکاری لازم در این زمینه می‌تواند کمک بسیار بزرگی در رابطه با پوشش حداکثری ضدعفونی مدارس داشته باشند.

وی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی توانایی تهیه ۲۰ هزار ماسک به صورت روزانه برای دانش آموزان منطقه را ندارد و در تلاش هستیم ماسک دانش‌‌آموزان بی‌بضاعت را تامین کنیم.

مهاجر در ادامه تاکید کرد: انتظار داریم خانواده‌ها در تهیه ماسک و مواد ضدعفونی فرزندانشان همکاری لازم را با آموزش و پرورش انجام دهند.

رئیس آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) درباره لباس فرم و سرویس مدارس بیان کرد: فقط ورودی جدید مقاطع تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و نهم باید نسبت به تهیه لباس فرم طبق آئین‌نامه مدارس، اقدام کنند.

وی افزود: انتخاب پیمانکار سرویس مدارس توسط بخشداری انجام شده و هماهنگی لازم بین بخشی اداره‌های مسئول برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط رانندگان تدوین و برای اجرا ابلاغ شده است.

مهاجر در ادامه تاکید کرد:مدیران مدارس باید گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در مدارس را در اسرع وقت به خانواده‌ها اطلاع دهند.

رئیس آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه کرونا ویروس شرایط ویژه‌ای را برای آموزش و پرورش و دانش‌‌آموزان ایجاد کرده است، بیان داشت: ضدعفونی کردن مدارس، گروه‌بندی دانش‌آموزان، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، هدایت سرویس مدارس، تهیه درسنامه برای دانش‌آموزانی فاقد ابزار فناوری و آموزش استفاده از طریق نرم افزار شاد، سبب فعالیت همزمان در مدارس شده است.

وی افزود: آموزش‌ و پروش از خانواده‌های بندر امام خمینی(ره) بابت هر گونه تداخل و گاهی بی‌نظمی موردی که در اثر فعالیت همزمان مدارس به وجود می‌آید، عذرخواهی می‌کند.

مهاجر گفت: مجموعه آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) تمام تلاش را برای حفظ سلامتی فرزندان شهر انجام می‌دهد و در این مسیر جدید که به عنوان “زیست بوم جدید” نام برده می‌شود، به یاری و همراهی خانواده‌ها نیاز دارد.

رئیس آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال خبرنگار خبر بندر امام خمینی(ره) درباره سوالات دغدغه‌های مردم درباره سلامت دانش‌‌آموزان، بیان داشت: هیچ ابزاری جایگزین آموزش حضوری را نخواهد گرفت و توصیه می‌کنیم که دانش اموزان به صورت حضوری در آموزشگاه حاضر باشند.

وی افزود: بیش از هزار همکار رسمی و تعداد بسیار زیادی از همکاران غیر رسمی ما نیز فرزندانی دارند که در همین مدارس تحصیل می‌کنند و نگاه ما به دانش آموزان همانند نگاه به فرزندان خودمان است.

مهاجر درباره نحوه شکایت مردمی از رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس گفت: سامانه وزارتی پاسخگویی به شکایات مردمی به همراه شماره تلفن مسئولان و بازرسان استانی در تمام مدارس نصب است و آماده پاسخگویی به هرگونه نگرانی و یا شکایات احتمالی شهروندان خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه اجرای صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی بر عهده مدیر آموزشگاه است، تاکید کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت گروه‌بندی و نوبتی خواهد بود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11973کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11973/مدارس-بندر-امام-خمینیره-از-۱۵-شهریور-م/کپی شد!