چوب حراج اعتبارات ورزشی در سایه بی‌تدبیری مسئولان ورزش خوزستان

گروه ورزشی خبر بندر امام خمینی(ره) عبداله شاملو؛ محسن بیرانوند فرماندار شهرستان ماهشهر در جلسه‌ شورای اداری شهرستان مطالبی انتقادی نسبت به مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان، عنوان کرد.

بیرانوند با نگاه انتقادی از عملکرد اداره کل ورزش وجوانان استان خوزستان، کلمه خائن به مردم شهرستان را برای افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان به کار برد، چرا این سخنان با وجود آنکه خیلی دیر از طرف فرماندار ماهشهر عنوان شده است، اما درست به نظر می‌رسد؟

در کل صحبت‌های فرماندار را می‌توان این چنین برداشت کرد که با وجود اینکه ما برای ساخت سالن و تجهیز امکانات و زیرساخت‌های ورزشی شهرستان بودجه خوبی از محل شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مصوب شده است، اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان در عمل کاری برای تعیین پیمانکار اقدامی انجام نداده است و با کارشکنی و اهمال کاری مانع انجام پروژه‌های ورزشی در سطح شهرستان شده است.

به علاوه افزایش روزانه قیمت مصالح ساختمانی، سبب کم شدن ارزش اعتبار ریالی اختصاص داده شده برای پروژه‌های ورزشی در نظر گرفته نسبت به سال ۹۷ است و این امکان دور از ذهن نیست که پروژه‌ها به مرحله اجرایی نرسند.

اگر به شاخص رشد جمعیتی در شهرستان نگاه کنیم و فقط در یک گوشه آن، بندرامام خمینی(ره) با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر، آن را با شاخص رشد بزه‌کاری، اعتیاد، بیکاری، عدم فعالیت های جسمی به دلایل گرما، گرد و خاک و دیگر مشکلات منطقه، ساعت کاری شرکت‌ها، رشد طلاق، رشد ورزش قهرمانی و علاقمندی جوانان به رشته‌های سالنی و دیگر مسائلی که در این مقوله نمی‌گنجد می‌توان متوجه نتیجه گرفت که چقدر این کم کاری اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان مهم است، که فرماندار کلمه خائن را به کار برده است.

اهمیت رشد ورزش از همگانی و تفریحی گرفته تا ورزش‌های قهرمانی در این اوضاع می‌تواند به مراتب تاثیرگذار باشد.

به راستی چرا مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به این صورت کم کاری می‌کند؟

آیا کمبود پیمانکار وجود دارد؟

برگزاری مناقصه‌ها خیلی سخت است ؟

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان سابقه ورزشی خوبی هم دارد ولی در بحث مدیریتی، بدون تجربه مدیریت ورزشی اکنون مدت ۴ سال است که این سمت را گرفته و تاثیرگذاری در سطح ورزش استان دیده نشده است.

چالش‌های ورزش شهرستان ماهشهر، بندر امام خمینی و شهر شهید چمران بسیار زیاد است و بودجه شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خیلی می‌تواند در رفع این چالش‌ها و بهبود فضاهای ورزشی از زیرساخت‌ها تا حمایت از رشته‌ها و هیئت‌های ورزشی، کمک کند.

نمونه آن در بندرامام خمینی(ره) ساخت خوابگاه ورزشی، جایگاه تماشاگران و سالن رزمی بود که در دوره قبلی نمایندگی مجلس حبیب آقاجری کلید خورد و تکمیل شد.

انتظار می‌رود حبیب آقاجری به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، صدای مظلومیت ورزشکاران حوزه انتخابیه‌شان را به وزیر ورزش و جوانان که حامی درجه یک مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان است، برسانند و خواستار تغییر ایشان شوند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11886کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11886/چوب-حراج-اعتبارات-ورزشی-در-سایه-بی‌تد/کپی شد!