کانال استراتژیک خورموسی بندر امام خمینی در خلیج فارس لایروبی شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)،عادل دریس در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: انجام عملیات لایروبی دوره‌ای در آبراه به دلیل شدت رسوب گذاری در اسکله‌های بندر امام خمینی در خلیج فارس امری معمول و طبیعی است.

وی افزود: این عملیات لایروبی با هدف جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت و کمیت به شناورهای دریایی و حفظ عمق مفید آبراه و اسکله‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: لایروبی کانال استراتژیک خور موسی برای ایجاد اطمینان از وجود عمق مناسب برای تردد شناورهای ورودی و خروجی، عملیات لایروبی دوره‌ای در آبراه، حوضچه و اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

قبر ناخدا خورموسی بندر امام به نام ماهشهر ثبت ملی شد/ تغییر نام بندرامام به بخش خورموسی + تصاویر

پساب صنعتی “خورموسی” بندرامام خمینی(ره) را به جیوه آلوده کرده‌ است

انفجار لوله‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره) صحت ندارد + فیلم

وی گفت:کانال استراتژیک خورموسی نقش به سزایی در اتصال منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به آب‌های بین‌المللی دارد. ارتقای ایمنی این منطقه امری مهم و ضروری است.

دریس در ادامه افزود: به این منظور بالغ بر یک میلیون و ۵۵۰ متر مربع هیدرو گرافی در نقاط مختلف این آبراه مهم انجام شد که با بهره گیری از اطلاعات استخراج شده، برنامه‌ریزی لازم برای انجام لایروبی در نقاط مختلف آن تدوین می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ۷۰۰هزار متر مکعب عملیات لایروبی با هدف ارتقای ایمنی تردد انواع شناورها در آبراه خورموسی، حوضچه و اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در سه ماهه نخست سال جاری انجام شد.

یادآور می‌شود آبراه خورموسی به طول ۴۲ مایل دریایی، عرض ۲۵۰ متر و عمق متوسط ۲۰ متر بستری آرام و مطمئن برای تردد انواع کشتی‌های اقیانوس پیمای تجاری و نفتکش از بندر امام خمینی(ره) به آب‌های بین‌المللی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ و

https://biknews.ir/11848کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11848/کانال-استراتژیک-خورموسی-بندر-امام-خمی/کپی شد!