لایحه پرابهام کمک به یک دبیرستان غیرانتفاعی به شهرداری برگشت داده شد

بهنام ادیبی رئیس شورای شهر بندر امام خمینی در گفت‌وگو با خبر بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه لایحه کمک مالی ۷۰۰ میلیون ریالی شهرداری برای یک دبیرستان غیرانتفاعی به شورای شهر اعلام وصول شده است، اظهار داشت: این لایحه دارای ایرادهای قانونی بوده و به منابع بودجه‌ای آن، اشاره نشده است. بنابراین قابل طرح در کمیسیون‌های شورای شهر و به طور خاص کمیسیون برنامه و بودجه نیست.

وی افزود: لایحه به شهرداری برای اصلاح و تعیین منابع مالی برگشت داده شده است. نظر کارشناس امور مالی به صراحت اشاره بر مغایرت این لایحه با بخشنامه استانداری خوزستان برای ارائه هر گونه کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی است.

بیشتر بخوانید:

حاتم بخشی ۷۰۰ میلیون ریالی شهردار بندر امام خمینی از سفره خالی کارگران شهرداری به یک دبیرستان غیرانتفاعی

رئیس شورای شهر در ادامه بیان کرد: هدف از تاسیس مدارس غیردولتی برای کمک به آموزش و پرورش و شهروندان در تامین نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات است و موسس طبق قانون تعهد داده است که توانایی پرداخت هزینه‌های جاری و تامین منابع لازم را از هر حیث دارد.

ادیبی گفت: مدارس غیردولتی زیادی در شهر با مشکلات اقتصادی مواجه بوده و هستند که تا حد تعطیلی پیش رفته‌اند. اگر قرار بر کمک به مدارس باشد، مدارسی غیردولتی و دولتی با مشکلات بیشتری داریم که نیاز به مساعدت مالی دارند.

وی در پایان گفت: اگر لایحه و موضوع ذکر شده با وجود رفع مشکل، دوباره به شورای شهر برگردد به کمیسیون بودجه و اداری ارسال می‌شود که اعضای کمیسیون تخصصی شورا باید نظر نهایی را برای تصویب و یا رد، ارائه کنند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، شهرداری بندر امام خمینی(ره) که دارای بدهی میلیاردی است و طبق قانون باید اولویت کار را به پرداخت حقوق کارگران، مطالبات پیمانکاران و ارائه خدمات شهری قرار دهد، در اقدامی عجیب و تأمل برانگیز روز دوشنبه ۲۳ تیر ماه ۹۹ لایحه کمک ۷۰۰ میلیون ریالی را برای کمک به دبیرستان غیرانتفاعی زیر نظر امام جمعه بندر امام خمینی را برای بررسی و تصویب به شورای شهر، ارسال کرده بود.

استانداری خوزستان در بخشنامه‌ای شهرداری‌ها را به مدیریت منابع و مصارف و اولویت بخشیدن به پرداختن حقوق و دیون ممتاز نظیر حق و حقوق کارکنان، مطالبات پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری و ناشی از اجرای پروژه‌های شهری مصوب و… و از پرداخت هر گونه وجه به اشخاص حقیقی و حقوقی منع شده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11834کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11834/لایحه-پرابهام-کمک-به-یک-دبیرستان-غیران/کپی شد!