مهمان نوازی مردم بندر امام خمینی از کرونا ادامه دارد + آمار تفکیکی خورستان

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بعدازظهر پنجشنبه ۱ خرداد ماه ۹۹ درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در خوزستان اظهار داشت: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، در شبانه‌روز گذشته تعداد ۴۹۲ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد که نشان از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و خریداران دارد.

 

وی در ادامه موارد جدید شناسایی شده را اعلام کرد:

اهواز: ۲۲۸ نفر
(۱۶۷ نفر قرطینه خانگی،  ۶۲نفر بستری)
دزفول ۳۱ نفر
(۲۶ نفر قرنطینه خانگی، ۵نفر بستری)
شوشتر: ۲۷نفر
(۱۹ نفر قرنطینه خانگی، ۸نفر بستری)
شوش: ۴۲نفر
( ۴۰ نفر قرنطینه خانگی، ۲ نفر بستری)
هفتکل: ۱۱ نفر
(۱۱ نفر قرنطینه خانگی)
باغملک: ۹نفر
(۸ نفر قرنطینه خانگی، ۱ نفر بستری)
رامهرمز: ۱۳ نفر
(۱۰ نفر قرنطینه خانگی، ۳ نفر بستری)
هندیجان: ۶نفر
(۶ نفر قرنطینه خانگی)
رامشیر: ۶ نفر
( ۲ نفر قرنطینه خانگی، ۴ نفر بستری)
دشت آزادگان: ۵ نفر
(۵ نفر بستری)
مسجدسلیمان: ۱۷ نفر
( ۱۵ نفر قرنطینه خانگی، ۲نفر بستری)
حمیدیه: ۱۰ نفر
( ۱۰ نفر قرنطینه خانگی)
باوی: ۱۷ نفر
(۱۳ نفر قرنطینه خانگی، ۴ نفر بستری)
کارون: ۱۴ نفر
(۹ نفر قرنطینه خانگی، ۵ نفر بستری)
ماهشهر: ۲۸ نفر
( ۱۰ نفر قرنطینه خانگی، ۱۸ نفر بستری)
لالی: ۵نفر
( ۵ نفر قرنطینه خانگی)
آبادان: ۵ نفر
(۴ نفر قرنطینه خانگی، ۱ نفر بستری)
خرمشهر: ۸نفر
( ۶ نفر قرنطینه خانگی، ۲ نفر بستری)
اندیمشک: ۱نفر
( ۱نفر بستری)
گتوند: ۶ نفر
( ۲ نفر قرنطینه خانگی، ۴ نفر بستری)
بهبهان: ۳ نفر
( ۲ نفر قرنطینه خانگی، ۱ نفر بستری)

با احتساب این  ۴۹۲ نفر تعداد کل مبتلایان به ۸۹۱۱ نفر افزایش یافت.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: در حال حاضر ۸۴۳ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه ۷۶۶۰ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی افزود: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۴ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۴۰۸ نفر برسد.

احسان‌پور گفت: با توجه اینکه جمع‌آوری اطلاعات محل دقیق سکونت افراد شناسایی شده زمان بر است و برخی از بیماران در شهرهایی غیر از محل سکونتشان شناسایی میشوند و لزوم اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق به مردم، از این پس، بعد از اعلام آمار توسط سخنگوی وزارت بهداشت، آمار کلی موارد شناسایی شده اعلام و پس از جمع آوری آدرس دقیق محل سکونت افراد، آمار تفکیکی اعلام‌ میگردد.

وی افزود: با توجه به اعلام محدودیت ۵ روزه در خوزستان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت قطع زنجیره انتقال، از هم استانی‌های گرامی درخواست می‌شود تا جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و در هنگام خروج از منزل، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را در بالاترین سطح رعایت کنند و انشاءالله با کمک یکدیگر، ریشه این ویروس منحوس را در استان و کشور عزیزمان بخشکانیم.

جولان کرونا ویروس در بندر امام خمینی

طبق آمار رسمی در ۴۸ ساعت گذشته ۱۳ مورد ابتلا جدید به کرونا ویروس در بندر امام خمینی(ره) شناسایی شد که با احتساب این موارد مجموع مبتلایان به ۷۸ نفر و فوت‌شدگان به ۵ نفر افزایش یافت.

آمار تفکیکی ۴۸ ساعت گذشته مناطق شهری به تفکیک کوی شهید دستغیب ۵ نفر، فاز پنج و کوی شهید رجایی(فاز۳) هر کدام ۲ نفر، راه زینب، کوی شهید صباغان، کوی شهید چمران(۱۰۰ دستگاه) و کوی شهید مطهری هر کدام ۱ نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند.از این تعداد یک خانم میانسال قربانی کرونا ویروس شد.

با احتساب آخرین آمار اعلام شده، توزیع بیماری کرونا در مناطق شهری بندر امام خمینی(ره) به تفکیک، کوی شهید دستغیب ۱۶ مورد، فاز چهار ۱۲ مورد، کوی شهید بهشتی ۹ مورد، کوی اباذر ۸ مورد، فاز۵ و شهید صباغان هر کدام ۶ مورد، کوی شهید رجایی(فاز۳) و مقداد هر کدام ۵ مورد، کوی شهید صدوقی و کوی شهید مطهری هر کدام ۳ مورد، کوی شهید مفتح(فاز۱)، راه زینب، کوی شهید چمران(۱۰۰ دستگاه) و مسکن مهر هر کدام یک مورد گزارش شده است. یک مورد بیمار در اهواز بستری شده که آدرس دقیق منطقه آن هنوز اطلاع‌رسانی نشده است.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر بعدازظهر پنجشنبه ۱ خرداد ماه ۹۹ در اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) را اعلام کرد: تاکنون تعداد ۲۵۷ بیمار قطعی کووید۱۹ در شهرستان شناسایی شده است که تعداد ۱۴نفر از آنها از نیروهای خدمتگزار بهداشت و درمان هستند.

به دلیل عدم توجه بعضی شهروندان به توصیه های بهداشتی بر تعداد بیماران بستری افزوده شده و در حال حاضر ۴۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند که تعدادی از آنها بدحال و وضعیت مناسبی ندارند.

بی‌توجهی بعضی افراد به اصول خود مراقبتی و عدم رعایت نکات بهداشتی ضمن به خطر انداختن خود باعث تهدید سلامت اطرافیان و سایر شهروندان شده است

در پایان از شهروندان عزیز درخواست می‌شود با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر جهت جلوگیری از انتقال بیماری و قطع زنجیره ویروس از دید و بازدید و حضور غیر ضروری در بازارها و اماکن شلوغ خودداری کنند.

انتهای پیام/و

 

https://biknews.ir/11711کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11711/مهمان-نوازی-مردم-بندر-امام-خمینی-از-کرو/کپی شد!