هیچ موردی از بروز وبا در خوزستان گزارش نشده است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا، دکتر سید محمد علوی اظهار داشت:  مدیران آزمایشگاه های آب و فاضلاب مراکز بهداشت به طور مستمر و با حساسیت بالا بر سلامت آب شهر و روستا نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از نظر زمانی در بازه زمانی افزایش احتمالی بیماری های روده ای هستیم (پیک بهاره) گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و مساعد شدن شرایط محیطی برای رشد و فعالیت میکروب‌های بیماری زا انتظار می‌رود موارد گزارش بیماری‌های اسهالی و عفونت های روده ای افزایش یابد.

علوی ادامه داد:بنابراین تذکرات لازم به شرکت های آب و فاضلاب در خصوص حفظ کلر باقیمانده مطلوب و رفع شکستگی‌های شبکه آب و فاضلاب و رسیدگی به شکایت عمومی از جمله بوی نا مطبوع و کدورت بالای آب در برخی مناطق ابلاغ شده است و بر عملکرد آبفاها نظارت مستمر توسط مراکز بهداشت صورت می‌گیرد.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: انتظار می‌رود با توجه به معضلات شبکه آب و فاضلاب اهواز و بالازدگی های متعدد و مستمر فاضلاب، اقدامات اصولی برای رفع ایرادات از جانب شرکت های آب و فاضلاب صورت پذیرد و مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز مکلف به پیگیری قانونی و حقوقی معضلات هستند.

فرمانداری شهرستان اهواز هم پیشتر در اطلاعیه‌ای آلودگی آب اهواز به وبا را تکذیب کرد و خواستار برخورد با عوامل انتشاردهنده این مطلب نادرست شد.

فرمانداری اهواز اعلام کرد: پیرو خبری مبنی بر آلودگی آب اهواز به وبا، این موضوع نادرست است زیرا آب آشامیدنی به صورت روزانه توسط عوامل بهداشت کنترل می‌شود.

در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه از شهروندان گرامی درخواست می‌شود به شایعاتی از این قبیل توجه نکنند آمده است: فرمانداری اهواز عوامل انتشار دهنده این خبر دروغ را که موجب نگرانی مردم شدند را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

استاندار خوزستان در ششمین گفت‌وگوی زنده با مردم استان ضمن رد این شایعه بیان کرد: استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی هرسال در ۲ مقطع اردیبهشت و آبان با شیوع وبا روبه رو می‌شود اما هم اکنون هیچ موردی از ابتلا به وبا در خوزستان نداشته‌ایم.

غلامرضا شریعتی با اشاره به لزوم مراقبت برای جلوگیری از شیوع وبا همزمان با اوج گیری کرونا افزود: شهرداران و فرمانداران مکلف شده‌اند مانند هر سال، لایروبی و آهک‌پاشی در شهرها را مد نظر قرار دهند و در روستاها نیز بخشداران و دهیاران این اقدامات را انجام دهند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11681کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11681/هیچ-موردی-از-بروز-وبا-در-خوزستان-گزارش-ن/کپی شد!