بازگشایی مدارس در خوزستان یک هفته به تعویق افتاد + پروتکل بهداشتی مدارس

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان  در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: با توجه به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کلیه مدارس استان خوزستان را در هفته آینده  تعطیل اعلام می‌شود  و برای هفته بعد از آن نیز متعاقبا برای بازگشایی مدارس مجددا تصمیم گیری خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفته بود : ما با بازگشایی مدارس در خوزستان و مخصوصا در شهرهای با وضعیت قرمز مخالفیم‌ و نباید مدارس این شهرها باز شود،و نظر ما این است که مدارس حداقل تا عید فطر تعطیل باشد.

آموزش و پرورش خوزستان پیش از این تصمیم گیری ،شیوه‌نامه بازگشایی مدارس از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه را منتشر و تاکید کرده بود حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست.

شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در خوزستان اعلام شد

اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان در اطلاعیه‌ای شیوه‌نامه بازگشایی مدارس استان را اعلام کرد. در این اطلاعیه خطاب به مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق شهرستان‌های استان خوزستان آمده است:

همانطور که مستحضرید بر‌اساس تصمیم شورای ملی مدیریت بیماری کرونا، تمام مدارس ابتدایی و متوسطه به‌غیر از مدارس استثنایی و مراکز پیش‌دبستانی از ۲۷ اردیبهشت‌ماه به مدت یک ماه بازگشایی خواهند شد؛ در این رابطه توجه عزیزان را به نکات ذیل معطوف می‌دارد:

۱- حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است.

۲- بازگشایی مدارس شبانه روزی در صورت عدم استفاده از خوابگاه به صورت اختیاری، مانند سایر مدارس و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

۳- حضور مدیران، معلمان، دبیران و همه عوامل اجرایی مدرسه در آموزشگاه الزامی است.

۴- حضور همکاران اداری، اجرایی و آموزشی در مدارس تابع شیوه نامه بهداشتی می‌باشد و عدم حضور همکار به دلیل بیماری زمینه‌ای به تائید شورای مدرسه، بلامانع است.

۵- شورای مدرسه در اولین هفته بازگشایی بلافاصله تشکیل و تصمیمات لازم را در خصوص آموزش دانش آموزان اتخاذ نماید.

۶- مراسم آغازین و زنگ تفریح، زنگ ورزش در مدرسه اجرا نشود و بوفه مدرسه باید بسته باشد.

۷- تشکیل ستاد شهرستانی و منطقه‌ای مدیریت بیماری کرونا با هماهنگی فرمانداران و بخشداران با دستور کار بازگشایی مدارس الزامی است.

۸- کلیه مدارس با استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستانی، منطقه‌ای (‌فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، مراکز بهداشتی درمانی‌، هلال‌احمر، سپاه، بسیج، گروه‌های مردم‌نهاد، دهیاری‌ها و‌…) حداکثر تا روز جمعه مورخه ۹۹/۰۲/۲۶ به صورت کامل ضدعفونی و گندزدایی شوند.

۹- استفاده از ماسک و دستکش، وسایل شخصی و رعایت فاصله‌گذاری برای دانش آموزانی که وارد مدرسه می‌شوند الزامی است.

۱۰- برنامه آموزشی دانش آموزان مطابق برنامه هفتگی درسی خواهد بود.

۱۱- به منظور حفظ سلامت اولیاء و دانش آموزان از تجمع خانواده‌ها در حیاط و جلوی مدرسه جلوگیری به عمل آید.

۱۲- اطلاع‌رسانی بازگشایی مدارس و تعیین نوبت‌کاری مدرسه جهت اطلاع خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان به عهده منطقه و مدیر مدارس می‌باشد.

۱۳- هر منطقه و نواحی یک کلیپ پنج دقیقه‌ای از بازگشایی مدارس را با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی تهیه و به روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش ارسال نمایند.

۱۴- مستندسازی کلیه فعالیت‌ها الزامی است و به موقع به اداره کل آموزش و پرورش ارسال شود.

۱۵- در صورت اعلام تعطیلی از سوی مدیریت ستاد کرونا استان یا شهرستان، تعطیلی مدارس تابع تصمیمات اتخاذ شده می‌باشد.

۱۶- ورود دانش آموزان، اولیاء و همکاران مبتلا یا مشکوک به بیماری کوید ۱۹ در آموزشگاه ممنوع می‌باشد.

۱۷- رفع اشکال مسائل آموزشی دانش آموزان پایه دوازدهم در اولویت می‌باشد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11613کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11613/بازگشایی-مدارس-در-استان-خوزستان-با-دست/کپی شد!