مردم مراسم‌ شب‌های قدر را از طریق رسانه ملی پیگیری کنند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا، رضا نجاتی شامگاه دوشنبه با حضور در برنامه زنده شبکه سیمای خوزستان بیان کرد: با ادارات و اصنافی که در بحث اعمال محدودیت‌های اجتماعی همراهی نکنند و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را جدی نگیرند برخورد می شود، زیرا سلامتی مردم خط قرمز ما است.

وی اظهار داشت: ما ضمن پلمب واحدهای صنفی متخلف آنها را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم و یک نمره منفی در کارنامه آنها درج خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور غیر ضرورری مردم در اجتماعات و بازار سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد، بهترین راه حفظ سلامتی ماندن در خانه است.

نجاتی گفت: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۲ دلیل قدرت بیمار یابی بیشتر و البته عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم است.

وی گفت:  افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان خوزستان نگران کننده بود به همین دلیل با نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصمیم به اعمال محدودیت های اجتماعی در ۹ شهرستان خوزستان گرفته شد.

وی افزود: وضعیت ویروس کرونا در سایر شهرستان‌ها نیز درحال مدیریت است و اگر سهل انگاری صورت گیرد احتمال قرمز اعلام شدن شرایط آنها وجود دارد.

نجاتی بیان کرد: از روز دوشنبه محدودیت‌های اجتماعی در ۹ شهرستان خوزستان اجرا شد و بیشتر اصناف در این خصوص همراهی کردند و تیم هایی متشکل از فرمانداری، تعزیرات، بهداشت و اماکن نسبت به پلمب واحدهای متخلف اقدام می کنند.

وی ادامه داد: به جزء ۹ شهرستانی که در ستاد مقابله با کرونا تعطیل اعلام شدند فرمانداران سایر شهرستان ها نباید بدون هماهنگی اقدام به تعطیلی کنند.

وی گفت: البته یکی ۲ شهرستان ما بین شهرستان‌های با وضعیت قرمز قرار دارند که برای تعطیلی آنها تصمیم‌‌گیری می شود.

سخنگوی ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا در استان خوزستان اظهار داشت: در این شهرستان‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا رعایت شود.

وی ادامه داد: به دلیل برخی مسائل مانند قرار داشتن خوزستان در فصل برداشت محصولات کشاورزی امکان مسدود کردن تمام جاده‌های درون استانی وجود نداشت اما معابر اصلی شهرهایی مانند اهواز مسدود شده‌اند.

نجاتی افزود: انتظار می‌رود ضمن استمرار این وضعیت نسبت به بستن بازارهای حاشیه شهر اقدام شود.

وی گفت: صنف‌های نانوایی، داروخانه، توزیع کنندگان مواد پروتئینی و سوپرمارکت ها و رستوران‌های بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

به گفته وی رستوران‌های ۹ شهرستان با وضعیت قرمز مجاز به پذیرش مشتری نیستند و فقط می‌توانند اقدام به گرفتن سفارش غذا به صورت بیرون بر کنند.

وی افزود: چند دفتر پیشخوان دولت روز دوشنبه اقدام به فعالیت کرده بودند که با هماهنگی صورت گرفته برق آنها قطع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی بازارچه ها بر عهده شهرداری‌ها است افزود: از وضعیت بازارهایی مانند جمعه بازار، بازار شب و بازار پرندگان اهواز رضایت نداریم و انتظار داریم شهرداری و شورای شهر برای اعمال محدودیت های اجتماعی در این مناطق فعالانه تر عمل کنند.

با دستور استاندار خوزستان ادارات، بانک ها و اصناف غیر ضروری در برخی شهرستان‌های خوزستان به دلیل شیوع بالای ویروس کرونا در این مناطق از امروز دوشنبه تا پایان هفته جاری تعطیل شدند.

لغو برگزاری مراسم شب‌های قدر در بندر امام خمینی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، دکتر محمد شنبدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر صبح روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۹ درباره برگزاری مراسم‌ شب‌های قدر در ماهشهر و بندر امام خمینی اظهار داشت: با استناد به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، به علت شیوع بالای بیماری کرونا برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر در هیچ نقطه ای در استان خوزستان اعم از مصلی‌ها، مساجد و حسینیه‌ها طبق روال سال‌های گذشته در هیچ فضایی به صورت تجمعی مجاز نیست.

وی افزود: از ائمه محترم جمعه و جماعات و آحاد مومنین روزه‌دار، ضمن عرض پوزش استدعا داریم برگزاری مراسم دعا و مناجات لیالی قدر را در منازل خود برپا کرده و در لحظات عرفانی اجابت، بیماران، دست اندرکاران حوزه سلامت، پزشکان و پرستاران را از دعای خیر خود بهره‌مند کنند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11598کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11598/مردم-مراسم‌-شب‌های-قدر-را-از-طریق-رسان/کپی شد!