دستورالعمل‌ فعالیت مشاغل و اماکن از یکم اردیبهشت‌ماه اعلام شد/ ساعت کار اداری از ۷ تا ۱۴

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، رضا نجاتی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا، یکشنبه شب در جمع خبرنگاران، با اشاره به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: باید توجه کنیم این موارد به منزله عادی شدن شرایط نبوده و قطع زنجیره انتقال بستگی به عملکرد آحاد شهروندان دارد.

وی گفت: از روز یکم اردیبهشت‌ماه، همچنان دو سوم کارمندان ادارات به صورت نوبت کاری فعالیت می‌کنند و یک سوم مرخصی خواهند بود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان خوزستان عنوان کرد: ساعت کار اداری از فردا، ساعت اداری ۷ تا ۱۴ خواهد بود و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، زنان باردار و مادران شیرده از حضور در محل کار به شرط عدم اشتغال به کار دوم، معاف هستند.

وی با بیان اینکه اماکن متبرکه و مساجد تا ۱۵ اردیبهشت تعطیل است، افزود: تجمع و افطاری در ماه مبارک رمضان ممنوع بوده و مدارس و دانشگاه ها تا مقطع فوق لیسانس تعطیل است اما مقطع دکترا فردا فعالیت خود را آغاز میکند.

نجاتی با اشاره به اینکه پاساژها و بازارهای سربسته از فردا با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می‌شوند، بیان کرد: این مراکز روزانه صرفا تا ساعت ۱۸ حق فعالیت دارند؛ فعالیت رستوران یا قهوه خانه‌های واقع در پاساژها، جز به صورت غذای بیرون بر ممنوع خواهد بود.

نجاتی عنوان کرد: پارک ها و بوستان ها برای تجمع و نشستن ممنوع است اما اگر افرادی بخواهند در این مکان ها پیاده روی نمایند این کار بلامانع است.

وی بیان کرد: فعالیت سالن‌های ورزشی، بدنسازی، قهوه خانه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های پذیرایی و مراکز کسب و کاری که مستلزم تجمع است همچنان ممنوع می باشد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11443کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11443/دستورالعمل‌-فعالیت-مشاغل-و-اماکن-از-ی/کپی شد!