جزییات فعالیت ادارات و اصناف در هفته پایانی فروردین

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا، روز یکشنبه غلامرضا شریعتی اظهار داشت: در این نشست برای هفته پایانی فروردین (۲۳ تا ۳۱ فروردین) در حوزه‌های مختلف تصمیماتی گرفته شد از جمله اینکه مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان فروردین همچنان تعطیل است.

وی افزود: آن دسته از اصنافی که طبق اعلام وزارت بهداشت کم خطرتر هستند از ۲۳ فروردین مجاز به فعالیت خواهند بود و اصناف سطح دوم در پایان فروردین در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.

رییس ستاد استانی مدیریت کرونا ادامه داد: در بخش های تردد بین استانی تا پایان فروردین اجازه ورود به ماشین‌های سواری و مسافری داده نخواهد شد و ورودی‌های استان باید زیر مراقبت فرمانداران، بسیج، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مربوطه باشد.

شریعتی اضافه کرد: در رابطه با رفت و آمد بین شهری هم در حد امکان سختگیری شود و سفرها محدود به موارد ضروری باشد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: بنا بر تاکید رییس جمهوری، از مردم می‌خواهم که همچنان در خانه بمانند و روند فعلی که با همراهی خوب و صبر مردم عزیز بوده ادامه داشته باشد و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

وی در خصوص چگونگی فعالیت ادارات در هفته پایانی فروردین گفت:کارکنانی که وضعیت با ریسک بالا داشته از جمله افراد دارای بیماری زمینه‌ای، قلبی، عروقی، دیابت، ریوی، فشار خون و همچنین زنان شیرده یا باردار در محل کار حاضر نشده و حداکثر دو سوم کارکنان در محل خدمت حضور داشته باشند.ساعت کار از تاریخ ۲۳ فروردین تا اطلاع ثانوی از هفت صبح تا ۱۴ بعدازظهر خواهد بود.

شریعتی بیان کرد: در حوزه تولید نیز بخش عملیات تولید همچنان ادامه داشته باشد و حمل کالا و ارزاق همچون گذشته مانعی ندارد اما مواردی که امکان گسترش بیماری دارد همچون اماکن متبرکه، مساجد، نمازهای جمعه و جماعت تا پایان فروردین همچنان تعطیل خواهد بود. روند فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان با مراقبت ادامه خواهد داشت؛ همچنین اصنافی که نسبت به دستورالعملها تخلف داشته باشند برخورد قانونی صورت می گیرد.

استاندار خوزستان افزود: همچنین بر اساس تصمیم اتخاذ شده حرکت قطارهای مسافری تا پایان فروردین انجام نخواهد شد.

شریعتی بیان کرد: تصمیم ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا بر این است که مراقبت کافی و سختگیرانه شود و در عین حال هم معیشت و اقتصاد دیده شود و شرایط لازم برای کسانی که از لحاظ معیشتی در تنگنا قرار گرفته اند به نحوی فراهم شود که این افراد بتوانند تا حد امکان از زیر بار سختیها خارج شوند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11277کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11277/جزییات-فعالیت-ادارات-و-اصناف-در-هفته-پا/کپی شد!