تداوم تامین و خروج کالاهای اساسی از بندر کانونی غلات کشور؛ واردات کالاهای ضروری مردم در تعطیلات متوقف نمی‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، بعدازظهر امروز مدیران کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای کشور همراه با هیئتی با هدف تسریع در روند خروج کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بازدید کردند.

محمد حجارزاده با بیان اینکه در راستای تصمیم‌سازی برای تسریع در خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) و هم افزایی‌های بین بخشی ایجاد شده است، اظهار داشت: روزانه ۵۰ واگن و نزدیک به ۳۰ هزار تن در بخش جاده‌ای از این بندر بزرگ تجاری خارج می‌شود.

وی با اشاره برنامه‌ریزی خاص انجام گرفته برای اختصاص بنادر، ناوگان، تجهیزات و امکانات لازم برای تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی افزود: بندر امام خمینی(ره) با توجه به برخورداری از اسکله‌های مناسب، تجهیزات پرقدرت و انبارهای با قابلیت نگهداری حجم بالای کالاهای اساسی از جمله بنادر سرآمد به عنوان دروازه ورودی کالاهای اساسی شناخته شده است.

حجارزاده در ادامه ضمن تأکید بر اینکه تاکنون خوشبختانه در بخش ناوگان ریلی و جاده‌ای مشکلی نداشته‌ایم، تصریح کرد: با وجود تعطیلات نوروزی با افزایش عرضه ناوگان، کالاهای اساسی به شکل مطلوبی در هر دو بخش جاده‌ای و ریلی در حال خروج است.

بیشتر بخوانید:

خطر شیوع ‌کرونا در بزرگ‌ترین پایانه حمل کالای اساسی کشور+فیلم

مردم نگران تامین کالاهای اساسی شب عید نباشند+فیلم

۲۷ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اتخاذ هماهنگی لازم بین دستگاه‌های ذیربط و حوزه‌های فرابخشی که در جلسات مستمر و مداوم انجام می شود، بیان کرد: مشکلات بر سر راه خروج کالاهای اساسی از مبدأ بنادر به سایر نقاط کشور پیگیری و مرتفع می‌شود.

حجار زاده در پایان گفت: برنامه‌ریزی مدون در ستاد، بهره‌گیری پایانه‌های تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی(ره) از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت و همکاری بین بخشی دستگاه‌های ذیربط در زنجیره تأمین کالای اساسی را از جمله عللی است که موجب مطلوب شدن روند تخلیه و خروج کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) شده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11248کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11248/تداوم-تامین-و-خروج-کالاهای-اساسی-از-بند/کپی شد!