آخرین وضعیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خوزستان اعلام شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان، از سوی استاندار، فرمانداران قوانین سخت‌گیرانه‌ برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید۱۹، ابلاغ شد.

جاده بندر امام خمینی – شادگان  بسته شد

مذخور شاوردی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شادگان در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در این طرح از ورود خودروهایی که قصد سفر و اقامت را در شادگان دارند، جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، محور بندر امام به شادگان به صورت کامل مسدود شد و رفت‌وآمد در آن ممنوع است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شادگان خبر داد: جاده قدمگاه عباس الدوایر – شادگان به دلیل پیشگیری از گسترش ویروس کرونا مسدود شد و این انسداد تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

شاوردی در پایان گفت: رانندگان به هیچ عنوان اصرار به تردد در این مسیر نداشته باشند چرا که اجازه تردد به هیچ وسیله نقلیه‌ای داده نخواهد شد.

اداره‌ها شادگان، آبادان، ماهشهر، ایذه، دزفول، شوش، گتوند، شوشتر و بندر امام خمینی(ره) تا ۱۵ فروردین تعطیل شدند

فرمانداران شهرستان‌های شادگان ، آبادان ، ماهشهر، ایذه، دزفول،شوش، گتوند و شوشتر جمعه شب با صدور اطلاعیه‌هایی اعلام کردند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمام ادارات این شهرستان ها تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل هستند.

بنا به این اطلاعیه ها بانک‌ها، مراکز عملیاتی، دستگاه های خدماتی و امدادی، مراکز بهداشتی درمانی و آتش نشانی در این مدت تعطیل نمی‌باشند.

در این اطلاعیه‌ها از شهروندان خواسته شده در منازل بمانند تا زنجیره بیماری کرونا قطع شود.

کلیه نیروهای غیر عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعطیل شدند

سید امید شهیدی‌نیا مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: در پی اعلام استاندار محترم خوزستان مبنی بر تعطیلی ادارات و بانک های استان در روز چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹، جهت حفظ سلامت و جلوگیری از احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا، کلیه نیروهای ستادی (غیرعملیاتی) منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعطیل اعلام می‌شود.

مدیر شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ضمن تشکر از کلیه نیروهای عملیاتی که بنا به ضرورت در حوزه‌های کاری حاضر خواهند بود، بر رعایت حداکثر الزامات ایمنی و بهداشتی از سوی ایشان تاکید کرد.

مقررات مقابله با کرونا در شهرهای قرمز خوزستان سختگیرانه‌تر می‌شود

غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در نشست شورای تأمین استان پیرامون اقدامات اجرایی طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در راستای دستورالعمل کشوری طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» در کل کشور برای کنترل بیماری ناشی از ویروس کرونا شورای تأمین استان برای تبادل‌نظر، هماهنگی و بومی‌سازی این دستورالعمل تشکیل و تصمیمات مهمی در این راستا اتخاذ شد.

وی افزود: مقرر شده در شهرها فقط افراد بومی ساکن مجاز به ورود به این شهر باشند و از ورود افراد غیر ساکن جلوگیری می‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: نحوه شناسایی افراد با کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه‌نامه خودرو انجام خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: همچنین مدارس، دانشگاه، پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی که محل تجمع هستند، تا پایان طرح تعطیل خواهد بود.

وی بیان کرد: اصناف مشاغلی که مربوط به مواد غذایی هستند و قبلاً اعلام شده باز هستند اما سایر موارد تعطیل هستند و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد فرد یا افرادی با انجام کاری خلاف بر قوانین وضع شده فعالیت کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برگزاری هرگونه مراسم شادی، فرهنگی، مذهبی و تشییع‌جنازه‌ها ممنوع است و با متخلفان برخورد قضائی می‌شود.

شریعتی با اشاره به اینکه تردد خودروهای امدادی، درمانی و پلیس بلامانع اما سایر موارد ممنوع است، گفت: حرکت قطارها تا سیزدهم با محدودیت کامل انجام می‌شوند و حرکت هواپیماها نیز باید به حداقل برسند.

شریعتی افزود: در چهار شهر قرمز خرمشهر، آبادان، شادگان و اندیمشک اقدامات سخت‌گیرانه‌تری را اعمال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مردم نقش اساسی در اجرای هرچه بهتر این طرح دارند، بیان کرد: مردم باید نهایت همکاری را با ما داشته باشند در غیر این صورت مجبور هستیم که از طریق قانون اقدام کرده و برخوردهای سخت‌تری را اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت اکنون «تحت کنترل» است اما بیماری عفونی واگیردار ناپایدار و شکننده است، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم موافق این طرح هستند و ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد جان و سلامتی مردم به خطر بیفتد.

استاندار خوزستان در خصوص روز طبیعت و ۱۳ فروردین نیز در همین هفته جلسه می‌گیریم و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/و

 

 

https://biknews.ir/11150کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11150/آخرین-وضعیت-اجرای-طرح-فاصله‌گذاری-اجت/کپی شد!