مبتلایان به ویروس کرونا در بندر امام خمینی به ۱۲ نفر رسید/ آمار نهایی ماهشهر ۴۰ نفر

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)،دکتر علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر افزایش ظرفیت سیستم سلامت با حمایت همه ارگان‌ها، همزمان با سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: موارد جدید به تفکیک ۱۰ مورد در اهواز، هفت مورد در خرمشهر، چهار مورد باوی، پنج مورد دزفول، شهرستان‌های شوشتر و ماهشهر هر کدام سه مورد، اندیمشک، آبادان، هر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های امیدیه، شوش، مسجدسلیمان و هندیجان هر کدام یک مورد گزارش شده است.

وی به فوت سه نفر در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: مجموع فوت شدگان تا کنون به ۷۴ مورد رسید ولی خوشبختانه سیر بهبودی نیز رو به رشد بوده و به ۳۵۶ نفر رسیده است و در حال حاضر ۱۸۰ بیمار مبتلا به کرونا هم در مراکز درمانی استان در حال دریافت خدمات هستند.

احسان پور ادامه داد: همچنان از مردم می‌خواهیم با در خانه ماندن و قطع زنجیره انتقال ویروس ما را در گذر از این برهه همراهی کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازبا تبریک روز پاسدار، از حمایت‌های بی‌دریغ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز در امر مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد و افزود تجهیز و آماده سازی نقاهتگاه‌ها، تامین آمبولانس‌های لازم، فراهم کردن نیروهای درمانی مورد نیاز، ساخت و راه اندازی مراکز بستری و تخت‌های مراقبت ویژه، کمک به تامین مایع‌های شوینده و لوازم حافظت فردی و اقدامات در خور تحسین دیگر جزیی از  اقداماتی است که سپاه پاسداران در همراهی با مجموعه‌های علوم پزشکی استان در مقابله با این ویروس انجام داده است.

بر اساس این گزارش با احتساب آمار جدید، مبتلایان به ویروس کرونا در اهواز ۱۹۵، دزفول ۵۷، آبادان ۴۷ ، خرمشهر ۵۲، ماهشهر ۴۰ ، اندیمشک  ۳۹، شوشتر ۳۳، شادگان ۲۱، باوی ۱۹، شوش ۱۷، مسجدسلیمان ۱۵، بهبهان ۱۴، کارون ۱۳، رامهرمز ۱۲، امیدیه ۱۰، ایذه و هندیجان هر کدام پنج ، حمیدیه چهار، رامشیر و گتوند هر کدام سه، اندیکا و باغملک هر کدام ۲ و دشت آزادگان و آغاجاری هر کدام یک مورد گزارش شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم فروردین ماه اعلام کرد: تاکنون ۳۲۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، ۳ مورد ابتلا جدید شناسایی شده در شهرستان بندرماهشهر، ۱ نفر ساکن ماهشهر و ۲ نفر ساکن بندر امام خمینی(ره) است.

تاکنون شهرک طالقانی و شهر شهید چمران هر کدام ۱ مورد، شهرک بعثت ۲ و روستاهای ماهشهر ۳مورد، ماهشهر ۲۱ و بندر امام خمینی(ره) ۱۲ مورد شناسایی شده است.

به گفته مسئولان توزیع بیماری کرونا در مناطق شهری بندر امام خمینی(ره) به تفکیک، فاز ۴ و کوی اباذر هر کدام ۴ نفر، مناطق کوی شهید دستغیب ، کوی شهید رجایی(فاز۳)، کوی شهید مطهری(بلوکی‌ها) و کوی شهید بهشتی هر کدام یک نفر به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

۳ نفر فوتی، ۲۲ نفر بهبود یافته، ۱۵ نفر تحت درمان بیمارستانی، آخرین وضعیت ۴۰ مبتلا به کرونا در شهرستان بندرماهشهر، بندر امام خمینی و شهر شهید چمران است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11148کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11148/مبتلایان-به-ویروس-کرونا-در-بندر-امام-خم/کپی شد!