دادگستری بندر امام خمینی: بازار تعطیل است/ ۷۰ مغازه متخلف پلمب شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، دادگستری بندر امام خمینی(ره) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

ضمن تشکر از کلیه شهروندان عزیز بندرامام خمینی(ره) به جهت همکاری با نیروهای انتظامی و نظامی جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، از امروز پنجشنبه ۷ فروردین ماه ۹۹ هر مغازه‌ای به غیر از مغازه‌های فروش اقلام خوراکی از قبیل سوپرمارکت، نانوایی، قصابی و… که باز باشد به دستور ریاست محترم حوزه قضایی بندر امام خمینی پلمب می‌شود و در صورت فک غیر قانونی پلمب، ضمن بازداشت متخلف، در راستای ماده۵۴۳قانون مجازات اسلامی (در بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) اقدام می‌شود.

لازم به ذکر از امروز حدود ۷۰ مغازه متخلف در بازار صدوقی در راستای مصوبه شورای تامین پلمب شدند، بدیهی است که دادگستری هیچ مماشاتی با افرادی که سلامت مردم عزیز بندرامام خمینی را به خطر بیاندازد، نخواهد کرد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، طبق ‌ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی، هر گاه محلی یا چیزی بر حسب امر مقامات صالح رسمی مهر یا پلمب شده باشد و کسی عالماً و عامداً آن‌ها را بشکند یا محو نماید یا‌عملی مرتکب شود که در حکم محو یا شکستن پلمب تلقی شود مرتکب به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهد شد. در صورتی که مستحفظ آن‌ مرتکب شده باشد به حبس از یک تا دو سال محکوم خواهد شد. در صورتی که مستحفظ آن مرتکب شده باشد به حبس از یک تا دو سال محکوم‌ می‌شود و اگر ارتکاب به واسطه اهمال مستحفظ واقع گردد مجازات مستحفظ یک تا شش ماه حبس یا حداکثر (۷۴) ضرب شلاق خواهد بود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11129کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11129/دادگستری-بندر-امام-خمینی-بازار-تعطیل-ا/کپی شد!