۲ نفر دیگر از بندرامام به کرونا مبتلا شد/ کل مبتلایان ۹ نفر

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، علی احسان پور از شناسایی ۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان خبر داد و بیان کرد:این موارد به تفکیک اهواز هفت مورد، دزفول و ماهشهر هر کدام چهار مورد، باوی ۲ مورد و شهرستان های خرمشهر،شادگان،شوش،کارون و باغملک هر کدام یک مورد گزارش شده است.

وی افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در خوزستان گزارش نشد و شمار فوت شدگان در استان همان ۶۵ نفر است.

احسان پور ادامه داد: از مردم انتظار داریم با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و ثبت خوداظهاری، وزارت بهداشت را در ارایه بهتر خدمات همراهی کنند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا ظهر روز پنجم فروردین ۵۰۲ نفر اعلام شد که ۶۵ نفر از آنها فوت شده بودند.

بر اساس این گزارش با احتساب آمار جدید، مبتلایان به ویروس کرونا در اهواز ۱۷۵، دزفول ۵۲، آبادان ۴۱، خرمشهر ۴۰، اندیمشک ۳۴، ماهشهر۳۶، شوشتر۳۰، شادگان ۱۸، مسجدسلیمان ۱۴، شوش ۱۳، بهبهان ۱۱، رامهرمز ۱۰ ، باوی ۱۲، کارون هشت، ایذه پنج، هندیجان چهار، امیدیه ۶، حمیدیه سه، رامشیر سه، گتوند سه، اندیکا ۲، باغملک ۲، دشت آزادگان یک و آغاجاری یک مورد رسید.

سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در بندر امام خمینی(ره)  

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، از ۴ مورد ابتلا جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان ماهشهر، هر کدام از شهرهای ماهشهر و بندر امام خمینی، ۲ نفر جدید شناسایی شده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، از ۳۶ مبتلا به کرونا در شهرستان بندرماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و شهر شهید چمران ۳ نفر فوتی، ۲۲ نفر بهبود یافته، ۱۱ نفر تحت درمان بیمارستانی گزارش شده است، که تاکنون ۹ نفر از بندر امام خمینی(ره) به کووید۱۹ مبتلا شدند.

بهبود یافتگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۶۲۵ نفر رسید

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید. مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه  salamat.gov.ir  مراجعه کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: یکی از اقدامات مهم، مراقبت سندرمیک فعال است که گام اول با ثبت نام مردم در سامانه شکل می‌گیرد و اقدامات بعدی با پایش مستمر و روزانه توسط همکاران ما انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دید و بازدید نوروزی توسط اکثر مردم نادیده گرفته شده و این همکاری با نظام سلامت شکل گرفته است. با طرح پیشنهادی وزارت بهداشت برای فاصله گذاری اجتماعی موافقت شده و با تایید رییس جمهوری ابلاغ خواهد شد. هیچ مورد لغو تردد ضروری در این زمینه وجود ندارد و ارائه خدمات ضروری در این طرح لحاظ شده است، اما باید از ایاب و ذهاب و تردد غیرضروری شهری و بین شهری پیشگیری شود.

جهانپور اظهار کرد: در این طرح با رویکرد اجتماعی و جامعه محور در عین لحاظ کردن ضروریات و تامین مایحتاج ضروری مردم، سطح سوم قرنطینه اعمال می‌شود. با این حساب همچنان در سطح سوم قرنطینه خواهیم بود.|ایرنا

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11113کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11113/۲-نفر-دیگر-از-بندرامام-به-کرونا-مبتلا-شد/کپی شد!