سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان با ۵۰۲ مبتلا/ آمار نهایی ماهشهر ۲۵ بندرامام ۷ نفر

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، علی احسان پور با تاکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس قطع زنجیره انتقال است اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته خوزستان ۲۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که به تفکیک در شهرستان‌های اهواز و دزفول هر کدام هفت مورد، خرمشهر چهار مورد، آبادان سه مورد، ماهشهر و امیدیه هر کدام ۲ مورد و اندیمشک،شوشتر و مسجدسلیمان هر کدام یک مورد بوده است که به این ترتیب مبتلایان به این ویروس به ۵۰۲ نفر در خوزستان افزایش یافت.

وی بیان کرد: با تلاش‌ شبانه روزی کادر درمان تاکنون ۳۰۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

احسان پور در ادامه به فوت چهار نفر از مبتلایان به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: با احتساب این تعداد، فوت شدگان این ویروس در خوزستان به ۶۵ نفر رسید.

بر اساس این گزارش با احتساب آمار جدید، مبتلایان به ویروس کرونا در اهواز ۱۶۸، دزفول ۴۸، آبادان ۴۱، خرمشهر ۳۹، اندیمشک ۳۴، ماهشهر۳۲، شوشتر۳۰، شادگان ۱۷، مسجدسلیمان ۱۴، شوش ۱۲، بهبهان ۱۱، رامهرمز ۱۰ ، باوی ۱۰، کارون هفت، ایذه پنج، هندیجان چهار، امیدیه ۶، حمیدیه سه، رامشیر سه، گتوند سه، اندیکا ۲، باغملک یک، دشت آزادگان یک و آغاجاری یک مورد رسید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا ظهر روز دوشنبه ۴۷۴ نفر ثبت شد که ۶۱ نفر از آنها فوت شده بودند.

به گفته غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، ۹۴درصد مبتلایان ساکن شهرها و ۶ درصد در روستاها زندگی می کنند؛ همچنین ۵۸ درصد مبتلایان را مردان و ۴۲ درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود:  ۵۶ درصد مبتلایان هیچ بیماری زمینه ای ندارند و ۴۴ بیماری زمینه ای مانند بیماری قلبی، عروقی و کلیوی یا دیابت دارند و ۸۲ درصد فوتی های ناشی از ویروس کرونا دارای بیماری های زمینه ای بودند.

وی ادامه داد: ۳۳ درصد مبتلایان را افراد خانه دار تشکیل می دهند، مشاغل آزاد با ۱۹ درصد، بازنشستگان ۱۰ درصد و کارکنان بهداشت و درمان با ۶ درصد در جایگاه بعدی قرار دارند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پنجم فروردین ، ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۹۳۴ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و هشت هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، ۲ مورد ابتلا جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ماهشهر شناسایی شده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، از ۳۲ مبتلا به کرونا در شهرستان بندرماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و شهر شهید چمران ۳ نفر فوتی، ۱۳ نفر بهبود یافته، ۱۶ نفر تحت درمان بیمارستانی گزارش شده است، که تاکنون ۷ نفر از بندر امام خمینی(ره) به کووید۱۹ مبتلا شدند.| ایرنا

https://biknews.ir/11109کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11109/سیر-صعودی-ابتلا-به-ویروس-کرونا-در-خوزست/کپی شد!