دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه ایام شیوع کرونا به صیادان خوزستانی ابلاغ شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، فتح‌الله ابوعلی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به ابلاغ دستورالعمل بهداشتی به صیادان و لنج‌داران اظهار داشت‌: براساس ابلاغیه‌ دستورالعمل‌های بهداشتی هر شناور صیادی باید مجهز به یک سمپاش کوچک باشد و در طی روز چند بار عملیات سمپاشی ادوات ماهیگیری و حمل ماهی را انجام دهد.

وی افزود‌: با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا و تداوم حرفه صیادی علی رغم اینکه اکثریت مشاغل تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند، طی هماهنگی با اتحادیه تعاونی‌های خدماتی صیادی‌، معاونت صید استان و شیلات شهرستان‌ها دستور العمل‌هایی تدوین شد.

سرپرست شیلات خوزستان با تاکید بر رعایت بهداشت کامل فردی و بهداشت محیط کار و ضد عفونی کردن دست‌ها در طول روز تصریح کرد‌: زباله‌ها هم نباید درون دریا رها شود بلکه باید به سطل زبال های تخلیه صید بنادر وارد شوند‌.

ابوعلی اعزام صیادان مشکوک به علائم بیماری تنفسی ودیابتی را از دیگر دستورالعمل‌ها برای پیشگیری از ابتلای دیگر صیادان به ویروس کرونا برشمرد و افزود: در صورت مشاهده افراد مشکوک به بیماری در شناور‌، سریعا برای انتقال وی از دریا به سمت خشکی و درمان وی اقدام شود.

وی از تدوین برخی دستورالعمل‌های اجرایی جهت تدوام حرفه صیادی با توجه به شرایط کنونی کرونا خبرداد و گفت‌: درصورت عدم رعایت این قوانین‌، ازصدور مجوز صید تا زمان رفع کامل بیماری جلوگیری خواهد شد‌.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11106کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11106/دستورالعمل‌های-بهداشتی-ویژه-ایام-شیو/کپی شد!