افزایش سه برابری موارد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان/آمار نهایی ماهشهر ۶ نفر

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا، علی احسان پور اظهار داشت:  در شهرستان های استان به تفکیک ۱۱ نفردر اهواز، هشت نفر آبادان،هفت نفر دزفول ، پنج نفر شادگان، هفت نفر خرمشهر، چهار نفر رامهرمز ،۲ نفر ماهشهر و شهرستان های باوی، شوشتر،کارون و شوش هر کدام یک مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده تا مبتلایان این ویروس در خوزستان به ۲۲۱ نفر در استان افزایش یابد.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار از شهرهای باوی و رامهرمز جان خود را از دست دادند و  جان باختگان این بیماری در استان به ۳۲ نفر رسید.

بر اساس این گزارش، با احتساب آمار جدید مبتلایان به ویروس کرونا، تعداد بیماران در اهواز به ۹۵ نفر، آبادان ۲۶ نفر و شوشتر ۱۸نفر، اندیمشک ۱۶ نفر، دزفول ۱۴ نفر،  خرمشهر هفت نفر، مسجد سلیمان چهار نفر، ماهشهر ۶ نفر، بهبهان پنج نفر، شادگان هشت نفر، رامهرمز چهار نفر، هندیجان ۲ نفر، امیدیه ۲ نفر، شوش ۳ نفر، اندیکا ۲ نفر و باوی ۳ نفر، کارون ۲ نفر همچنین شهرهای رامشیر، گتوند و باغملک  هر کدام یک نفر بیمار رسیده است.

احسان پور بیان کرد: در حال حاضر متوسط سن مبتلایان استان ۵۲ سال و متوسط سن بیماران فوت شده ۶۳ سال است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  با اشاره به بروز موارد اخیری که پس از سفرهای خارج استانی به خصوص سفرهای هوایی مشاهده شده گفت: از مردم خواهشمندیم از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت نیاز ضروری به مسافرت های هوایی، رعایت اصول بهداشتی از جمله، استفاده از ماسک مناسب و دستکش را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه خوزستان در دوره پیک ابتلا به این ویروس است گفت: از مردم انتظار داریم با رعایت توصیه های بهداشتی و پرهیز از حضور غیرضروری در سطح شهر، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را همراهی کنند و اطمینان داشته باشند نیروهای حوزه درمان با تمام توان در کنار مردم شریف استان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به گفته وی در روز ۲۳ اسفند ماه  ۱۵ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و هیچ مورد  فوتی نداشتیم و در مجموع ۱۷۳ نفر مبتلا ثبت شده بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز ۲۴ اسفندماه اعلام کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و چهار هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، ماهشهر تاکنون ۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته است و از این تعداد ۱ نفر فوتی، ۳ نفر بستری و ۲ نفر درمان و ترخیص شده‌اند.

بیماران کرونا در ماهشهر، ٣ نفر دارای سابقه سفر به تهران، کرج و رشت، ۱ نفر از کادر درمانی، ۱ نفر دارای بیماری زمینه‌ای و ۱نفر هم فوتی گزارش شده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10954کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10954/افزایش-سه-برابری-موارد-جدید-ابتلا-به-کر/کپی شد!