فرماندار ماهشهر: ایستگاه‌های تست سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهرستان مستقر می‌شوند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، پنجشنبه چهارمین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان بندرماهشهر با حضور ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان بندرماهشهر در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا بندر ماهشهر با بیان اینکه شهرستان نمونه استان در زمینه تثبیت شرایط و کنترل ویروس کرونا شدیم، اظهار داشت: باتوجه به شرایط حساس کنونی و نزدیک شدن به تعطیلات نوروز ابعاد مختلف کنترلی مصوب و به دستگاه‌ها مسئول ابلاغ شد.

وی افزود: از ۲۲ اسفند ماه اکیپ‌های ثابت کنترل بهداشتی و ایستگاه‌‌های تست سلامت با حضور نیروهای بهداشت و درمان، هلال احمر، انتظامی و در مسیرهای ورودی و خروجی آبادان، اهواز و امیدیه، با پشتیبانی شهرداری‌ها و شرکت عملیات غیر صنعتی، مستقر می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

خطر شیوع ‌کرونا در بزرگ‌ترین پایانه حمل کالای اساسی کشور+فیلم

گزارش ویدئویی ضدعفونی اماکن عمومی بندر امام خمینی توسط جهادگران سلامت

قرارگاه پدافند زیستی در سپاه راه‌اندازی شد

پاسخ‌های مبهم مسئولان وزارت بهداشت درباره سرنوشت ماسک‌ها و اقلام بهداشتی کشف شده

فرماندار شهرستان بندرماهشهر در ادامه بیان داشت: برای کنترل بر جایگاه‌های سوخت، نانوایی‌ها، قلیان‌سراها، قهوه‌خانه‌ها، اصناف و مراکزی که انتقال و شیوع ویروس کرونا در آنها بیشتر است تدابیر بهداشتی بیشتری در نظر گرفته شده است و قهوه‌خانه‌ها و قلیان سراهایی فعال، پلمپ می‌شوند.

وی افزود: همچنین جایگاه‌های سوخت و نانوایی‌ها ملزم به نصب پلاکارد و تبلیغات نکات بهداشتی و رعایت دستورالعمل بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شدند.

بیرانوند در ادامه تاکید کرد: در نانوایی‌ها به لحاظ حفظ مسائل بهداشتی، متصدیان آن با اتخاذ تدابیر به شیوه‌ای که مدیران بهداشت و درمان مشخص می‌‌کنند، ملزم شدند نان را در اختیار شهروندان عزیز قرار بدهند.

وی افزود: شهروندان عزیز می‌‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن‌های درج شده در پلاکاردهای تبلیغاتی نصب شده در محل این اصناف، تماس حاصل کنند.

بیرانوند با درباره اختصاص مکان قرنطینه توسط پتروشیمی‌ها، بیان کرد: پتروشیمی مکانی را در اختیار حوزه سلامت برای قرنطینه افراد پس از درمان و مشکوک به ویروس کرونا خارج شهری، در نظر می‌گیرند که افراد بیمار به این محل، برای کنترل ارجاع داده شوند.

وی در پایان بیان داشت: به شهروندان توصیه می‌شود که در دو هفته آینده تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشده و خود مراقبتی را انجام دهند و همچون گذشته با اهتمام به مسئولیت شهروندی خود، ضمن رعایت نکات بهداشتی ما را در این امر خطیر یاری کنند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10935کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10935/فرماندار-ماهشهر-اکیپ‌های-ثابت-کنترل/کپی شد!