۳ ماه سفره خالی کارگران شهرداری بندر امام خمینی(ره) در انتظار وعده مسئولان

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، صبح روز چهارشنبه برخی از کارگران شهرداری بندر امام خمینی(ره) به علت عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و مزایا، به شورای شهر و شهردار معترض شدند.

سفره خالی کارگران شهرداری بندر امام خمینی منتظر وعده مسئولانی است که با گذشت ۳ ماه، توانایی پرداخت حقوق کارگران را ندارند. شهرداری بندر امام خمینی، ۱۳۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد و مسئولان تنها روش پرداخت حقوق و مزایا کارگران را از ردیف درآمد ارزش افزوده مالیاتی، بیان می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مسئولان بخوانند؛ سفره خالی کارگران اخراجی فضای سبز شهرداری

تیر خلاص شورای شهر بر شهرداری ورشکسته بندر امام خمینی(ره)

دادگستری در انتظار تکمیل گزارش بازرسی بدهی‌های شهرداری بندر امام خمینی(ره) است

مسئولان فقط وعده پرداخت حقوق می‌دهند

یکی از کارگران در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: مسئولان که پرداخت حقوق کارگران برای آنها اولویت ندارد، خودشان می‌توانند ۳ ماه بدون حقوق در این شرایط سخت اقتصادی، زندگی کنند. دیگر از بدهکاری به مغازده‌دار تا نانوایی محله، نمی‌دانیم کجا باید خودمان را مخفی کنیم و برای کسب یک لقمه نان، شرمنده زن و بچه شدیم.

یکی دیگر از کارگران شهرداری بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: همسرم مشکل پزشکی دارد، دیگر پولی ندارم دکتر ببرم، نمی‌دانیم شکایت خود را پیش چه کسی ببریم و مسئولان فقط وعده پرداخت حقوق می‌دهند. آیا وقت آن نشده است به مشکلات کارگری شهرداری رسیدگی درست و موثری شود.برخی از همکاران ما از ترس اخراج و یا برخورد امنیتی، حتی جرات اعتراض ندارند.

سه‌شنبه حقوق کارگران شهرداری پرداخت می‌شود

بهنام ادیبی رئیس شورای شهر بندر امام خمینی(ره) درباره علت پرداختن نشدن حقوق کارگران شهرداری اظهار داشت: در گذشته امور مالیاتی بندر امام خمینی بعد از وصول مطالبات ارزش افزوده، آن را به حساب استان واریز می‌کرد، سپس امور مالیاتی خورستان به حساب شهرداری‌ها واریز می‌کردند.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر نحوه پرداخت مطالبات ارزش افزوده و امور مالیاتی از استانی به کشوری تغییر کرده است، به طوری که ابتدا وصولی ارزش افزوده توسط اداره امور مالیاتی بندر امام خمینی به حساب خزانه واریز می‌شود، پس از طی فرآیند قانونی زمان‌‌بر ۳ هفته‌ای، بر اساس سرانه به حساب شهرداری‌های ماهشهر، بندرامام خمینی و شهید چمران، واریز می‌شود.

ادیبی با بیان اینکه ۲ ماه که ارزش افزوده از طرف امور مالیاتی به حساب شهرداری بندر امام خمینی واریز نشده است، بیان کرد: طی تماس تلفنی که در حضور کارگران با مدیرکل امور مالیاتی خورستان داشتم، قول واریز ارزش افزوده را برای سه‌شنبه هفته آینده دادند و تاکید کردند وصولی خوبی به حساب شهرداری بندر امام خمینی واریز می‌شود.

وی در ادامه گفت: یک ماه درآمد ارزش افزوده به خاطر مطالبات گذشته، با دستور قضایی توسط بدهکاران از حساب شهرداری برداشت شد و بخشی از آن هم به خاطر بدهی حق بیمه به حساب تامین اجتماعی واریز شد.

ادیبی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اینکه بعد از حل مشکل درآمد ارزش افزوده، چند ماه برای کارگران حقوق واریز می‌شود، بیان کرد: هنوز معلوم نیست چقدر وصولی داشته باشیم ولی هر مقداری باشد به تناسب درآمد ارزش افزوده، معوقات کارگران را پرداخت می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: قول می‌دهم صورت وضعیت درآمد شهرداری بندر امام خمینی از ارزش افزوده را به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار بدهم.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10812کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10812/3-ماه-سفره-خالی-کارگران-شهرداری-بندر-اما/کپی شد!