ورود توده گردوخاک از عراق/ تداوم کاهش دید افقی در خوزستان تا فردا

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان ظهر امروز در گفت‌وگو با فارس در رابطه با کاهش دید ناشی از پدیده گردوغبار در استان اظهار کرد: طی امروز تا اواسط وقت فردا به علت ورود توده گردوخاک عراقی، دید افقی در اکثر مناطق استان کاهش خواهد یافت.

وی افزود: کمترین دید افقی تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز از بستان با ۵۰۰، شوش ۹۰۰، شوشتر و شادگان ۱۰۰۰، اهواز ۱۲۰۰، آبادان، ماهشهر و دزفول ۱۵۰۰، حسینیه و گتوند ۲۰۰۰ متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: تا اوایل روز چهارشنبه سامانه بارشی سبب رگبار و رعدوبرق(در مناطقی از شمال، شرق و ارتفاعات و در دیگر مناطق به صورت پراکنده)، بارش برف در ارتفاعات استان و وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خواهد شد.

وی افزود: از فردا تا روز چهار شنبه وقوع دماهای کمینه نزدیک به صفر و منفی در اغلب مناطق استان به ویژه در مناطق شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری در تشریح وضعیت جوی ۲۴ ساعت گذشته استان بیان کرد: امیدیه و دهدز با دمای ۲۶ و ۳/۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

وی افزود: اهواز نیز طی این بازه زمانی حداقل و حداکثر دمای ۲۴/۳ و ۱۰/۱ درجه سانتیگراد را تجربه کرده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10532کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10532/ورود-توده-گردوخاک-از-عراق-تداوم-کاهش-دی/کپی شد!